Netefe

چسب سنگ مصنوعی

 در چسب سنگ

چسب سنگ مصنوعی

چسب سنگ مصنوعی ، امروزه چسب های خمیری بسیاری در بازار مصالح ساختمانی یافت می شود. که می توانند کیفیت مواد اولیه و همچنین قیمت های متفاوتی نیز داشته باشند. استفاده از سنگ های مصنوعی و تزئینی جهت نصب در سطوح داخلی و خارجی ساختمان جهت زیبا سازی بسیار مرسوم و در حال گسترش است. سنگ های مصنوعی در اکثر مواقع در سطوح عمودی نصب می شوند.

چسب سنگ مصنوعی، نوعی از چسب ساختمانی است که برای چسباندن سنگ‌های مصنوعی مانند کوارتز و مرمریت و همچنین سایر مواد ساختمانی مانند کاشی و سرامیک استفاده می‌شود. این نوع چسب به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها بسیار محبوب است.

چسب سنگ مصنوعی دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، مقاومت در برابر آب و رطوبت، مقاومت در برابر حرارت و تغییرات دمایی، ثبات رنگ و شفافیت است. این چسب علاوه بر این‌ها، دارای زمان خشک شدن کوتاهی است و می‌تواند به سرعت و با کیفیت بالا سنگ‌های مختلف را به هم چسبانده و نصب کند.

استفاده از چسب سنگ مصنوعی به دلیل مزایایی که دارد، در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها بسیار محبوب است. این چسب به خوبی در نصب سنگ‌های دیواری، پله‌ها، کفپوش‌ها و سایر قطعات سنگی و مصنوعی استفاده می‌شود. همچنین، با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، می‌تواند به خوبی در محیط‌هایی که برایشان ضروری است که سطح آنها ضدعفونی شود مانند بیمارستان‌ها و آشپزخانه‌ها نیز استفاده شود.

در کل، چسب سنگ مصنوعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای چسباندن سنگ‌های مختلف و سایر مواد ساختمانی است. با توجه به مزایایی که دارد، این چسب می‌تواند به خوبی در ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان‌ها به کار برده شود و به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، می‌تواند به سرعت و با کیفیت بالا سنگ‌ها و سایر مواد ساختمانی را به هم چسبانده و نصب کند.

چسب سنگ ضد آب به صورت چسب پودری یا چسب سنگ پودری در واقع مخلوطی از مواد سیمانی و افزودنی های پلیمری می باشد که از قابلیت های ویژه ای از جمله همه کاره بودنش دارد البته از این محصول می توان بر روی أنواع سطوح و هر نوع کاشی، سرامیک و سنگی استفاده کرد.

چسب سنگ مصنوعی از چی ساخته می شود؟

چسب سنگ مصنوعی معمولاً از یک ترکیب مواد مختلف مانند رزین‌های اپوکسی یا پلی‌استر، مواد پرکننده مانند پودر معدنی یا سخت‌کننده‌ها، پیگمنت‌ها و مواد افزودنی دیگر تهیه می‌شود. این مواد با یکدیگر ترکیب می‌شوند و به وسیله فرایندهای شیمیایی و حرارتی تصلب می‌کنند، به نحوی که مشابه سنگ طبیعی به نظر برسند. این چسب‌ها برای اتصال و نصب سنگ‌های مصنوعی یا سنگ‌های طبیعی به هم و یا به سطوح مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای چسب سنگ

یکی از مزایای چسب سنگ و یا چسب سرامیک دیوار و چسب سرامیک کف مقاومت آن در برابر عوامل مخرب و تغییرات آب و هوا مانند سرما و گرما و نفوذ آب بوده و پس از خشک شدن مقاومت خود را در دمای بین صفر تا مثبت شصت درجه سانتی‌ گراد حفظ خواهد کرد. این چسب علاوه بر مقاومت در برابر عوامل محیطی پس از خشک شدن در مقابل انواع حلال‌ های شیمیایی مانند اسید ها، گازوئیل، نفت، گاز و روغن‌ ها نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.
چسب سنگ مصنوعی دارای قابلیت چسباندن قوی و پایدار به سطوح سنگ مصنوعی است. این باعث می‌شود اجزای سنگ مصنوعی به هم بچسبند و ماندگاری آنها تضمین شود.

چسب سنگ مصنوعی
نکات مثبت

– مقاومت بالا در برابر رطوبت و همچنین اختلافات دمایی
– بدون نیاز به ترکیب با مواد دوم و انواع کاتالیزگر ها
– اجرای ساده و تک جزئی بودن محصول

نکات منفی

تاریخ تولید و انقضا چسب های خمیری حائز اهمیت هستند و باید حتما هنگام خرید به آن توجه بسیاری داشت.
در غیر این صورت دچار هزینه های بسیاری خواهیم شد.

استفاده از ملاتهای سنتی ( ترکیب پودر سنگ و سیمان ) برای نصب سنگ آنتیک در سطوح عمودی،
گزینه مناسبی نمی باشد و بهتر است از چسب های آماده فرموله شده، جهت نصب سنگ های دکوراتیو استفاده شود.

جهت نصب و تثبیت سنگ در جای مشخص خود ، نیاز به چسبی داریم که دارای قدرت اتصال بالا ، چگالی کم و دوام بالا باشد. چسب خمیری سنگ آنتیک، برای نصب سنگ های دکوراتیو گزینه ی بسیار مناسبی می باشند.

چسب سنگ آنتیک خمیری ، بر پایه پلیمرهای مصنوعی و پودر های میکرو معدنی ساخته شده است. که جهت نصب سنگ آنتیک و آجر روی سطوح عمودی مناسب می باشد.
چسب سنگ ضد آب آنتیک خمیری به جـهت استفاده آسان و انعطاف پذیری ، بهترین چسب سرامیک کف برای استفاده در محیط های داخلی، جهت نصب سنگ آنتیک و آجر می باشد.

مهم ترین کاربرد چسب سنگ مصنوعی

  • اتصال دادن آجر بر روی رمپ
  • متصل کردن بتون به فولاد
  • استفاده برای نصب کاشی و سرامیک
  • اتصال انواع سنگ به سطوح عایق و حرارتی و…..

شرایط نگهداری از چسب سنگ مصنوعی

این مواد را به هیچ عنوان نباید در دمای بالاتر از ۱۰۰ درجه‌ی فارنهایت نگهداری نمایید، چرا که مهم ترین عامل در ماندگاری محصولات شیمیایی، رعایت شرایط نگهداری آن می باشد. در کل چسب‌ها باید در محیط خنک و به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری گردند و پس از هربار مصرف درب آن باید به طور کامل بسته شود، زیرا هوا کارایی و قدرت چسب را از بین می‌برد.

چسب های سنگ

وجود افزودنی های شیمیایی در این محصول فوق باعث شده است که پس از سخت شدن، همچنان دارای انعطاف خوبی باشد. و در اثر انبساط و انقباض ساختمان، از شکستن یا ترک خوردگی سنگ آنتیک و آجر نیز جلوگیری نماید. چسب سنگ هایی که بر پایه ی رزین های اپوکسی تولید می شوند به دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالایی که دارند برای نصب و چسباندن سنگ هایی با ابعاد و اندازه های بزرگ مثل چسب سنگ اسلب مورد استفاده قرار می گیرند.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است.

برای اجرای پروژه هایتان به نحو احسن با ما در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

چسب سنگ ضد آبچسب سنگ مگاپوکسی