Netefe

چسب مقاوم سازی

 در چسب

چسب مقاوم سازی

چسب مقاوم سازی ، در گذشته بیشتر از چسب های گیاهی و حیوانی استفاده می کردند. برای تهیه ی چسب های حیوانی از ماده ای به نام کلاژن استفاده می کردند. این ماده را از اعضای مختلف بدن حیوان به ویژه از پی و چربی، استخوان و رگ های بدن حیوان به دست می آوردند. برای تولید چسب های گیاهی نیز از مواد مختلفی مثل نشاسته، که این ماده را از مواد گیاهی مختلفی نظیر سیب زمینی، برنج و غیره به دست می آوردند استفاده می کردند.

استفاده از چسب های حیوانی و گیاهی به تدریج از اوایل قرن بیستم کاهش پیدا کرد. بنابراین با کاهش استفاده از چسب های حیوانی و گیاهی، چسب های صنعتی مثل چسب مقاوم سازی و چسب آب بندی جایگزین آنها شدند. برای ساخت چسب های صنعتی از پلیمر استفاده می کنند.

پلیمرها از واکنش های متعددی به وجود می آیند. در واقع پلیمر های مورد استفاده در این چسب سرامیک ها موجب چسبندگی می شوند. از جمله پلیمرهایی که در چسب های متعددی از آنها استفاده می کنند می توان به پلی اورتان ها، پلی استرها، پلی سولفیدها، پلی آمیدها و اپوکسی اشاره نمود. استفاده از اپوکسی ها به عنوان پلیمر در چسب های تولید شده رواج بیشتری دارد.

چسب مقاوم

برای استفاده از هر نوع چسبی، چه آن چسب طبیعی و ارگانیک باشد و چه صنعتی باشد. می بایست یک سری نکات را رعایت کرد و انجام داد تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود. نکته ی مهم در ارتباط با استفاده از انواع چسب ها مانند چسب سنگ مطالعه ی راهنمای موجود در جعبه ی چسب می باشد.

به جرات می توان گفت قویترین چسب سنگ موجود در بازارهای جهانی چسب سنگ اپوکسی می باشند. این نوع از چسب سنگ دارای کیفیتی بالا و بسیار درخور و مناسب می باشد. این چسب سنگ ها همانطور که قبلا گفته شد از دو جز تشکیل شده اند. نکته ی مهم در خصوص این چسب ها داشتن پایه و اساس اپوکسی می باشد. حداقل زمان گیرایی و نصب سنگ توسط این چسب سنگ ها بسیار کمتر از دو نوع چسب دیگر یعنی چسب سنگ خمیری و چسب سنگ پودری می باشد.

نکته

اولین نکته این است که شما توجه داشته باشید چسب مناسب با فعالیتی که در نظر دارید را انتخاب و خریداری نمایید. توجه به این نکته به این دلیل ضروری و مهم است که شما اگر قصد دارید از چسبی برای اتصال مواردی نظیر ظروف و امثال آن استفاده کنید می بایست چسبی را خریداری کنید که حاوی مواد سمی و مضر نباشد.

مقاومت و استحکام چسب های اپوکسی در مقایسه با چسب سنگ های پودری و چسب های خمیری خیلی بیشتر می باشد. مقاومت کششی این چسب ها نیز بسیار بیشتر از دو نوع چسب ذکر شده می باشد. علاوه بر مقاومت کششی که ذکر کردیم، مقاومت های دیگر این چسب سنگ بی نظیر مثل مقاومت خمشی، مقاومت فشاری و مقاومت کششی برشی بسیار بیشتر و بالاتر از چسب سنگ های پودری و چسب سنگ های خمیری می باشد.

چسب سنگ مصنوعی

این چسب به حدی قدرت چسبندگی دارد که از آن برای موارد صنعتی نظیر استفاده در ساخت هواپیماها، ساخت اتاق خودروها، ساخت پل ها و سازه های مختلف و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. به این چسب اپوکسی که برای مصارف صنعتی تولید شده و به کار میرود چسب صنعتی اپوکسی می گویند.

استفاده از چسب  هایی که حاوی مواد سمی و خطرناک می باشند می بایست با احتیاط انجام گیرد. به طور مثال بهتر است از دستکش استفاده کنید و در صورتی که بخارات چسب سمی و مضر می باشند حتما از ماسک مناسب نیز استفاده کنید. استفاده از وسایل گفته شده نظیر ماسک و دستکش عمدتا حین استفاده از چسب های صنعتی ضرورت پیدا می کند.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

چسب مقاوم در برابر سرماچسب مگاپوکسی