Netefe

چسب مقاوم در برابر سرما

 در چسب

چسب مقاوم در برابر سرما

چسب مقاوم در برابر سرما ، امروزه به دلیل افزایش جمعیت و نیاز بیش از پیش بشر به ساختمان. و دیگر ابزار مورد نیاز زندگی، مقاوم سازی و چسب مقاوم ساز اهمیت زیادی پیدا کرده است. مقاوم سازی برای استفاده های مجدد و مناسب از سازه های قدیمی و نیز برای استحکام بناها. در مقابل بلایای طبیعی به ویژه زلزله بسیار مهم و حیاتی می باشد.

امروزه با توجه به پیشرفت های وسیعی که در زمینه ی عمران و معماری صورت گرفته است. روش های متفاوت و متعددی برای چسب مقاوم در برابر حرارت یک بنا و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به دلایل مختلفی، نیاز به مقاوم سازی وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتند از وجود خطاهایی که حین اجرا رخ می دهند. به طور مثال ایراداتی که در آرماتوربندی ایجاد می گردد. وجود خطاهایی که در طراحی رخ می دهند.

چسب سنگ مصنوعی

این چسب به حدی قدرت چسبندگی دارد که از آن برای موارد صنعتی نظیر استفاده در ساخت هواپیماها، ساخت اتاق خودروها، ساخت پل ها و سازه های مختلف و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. به این چسب اپوکسی که برای مصارف صنعتی تولید شده و به کار میرود چسب صنعتی اپوکسی می گویند.

امروزه استفاده از چسب مقاوم سازی برای افزودن مقاومت بناها افزایش یافته است. در این روش از کامپوزیت های تقویتی استفاده می کنند. کامپوزیت های سه لایه ی مذکور را به وسیله ی چسب های بسیار با کیفیت و قدرتمند به یکدیگر متصل می کنند. برای اتصال لایه های کامپوزیتی مذکور می بایست از چسب مقاوم سازی استفاده نمود.

به جرات می توان گفت قویترین چسب سنگ موجود در بازارهای جهانی چسب سنگ اپوکسی می باشند. این نوع از چسب سنگ دارای کیفیتی بالا و بسیار درخور و مناسب می باشد. این چسب سنگ ها همانطور که قبلا گفته شد از دو جز تشکیل شده اند. نکته ی مهم در خصوص این چسب ها داشتن پایه و اساس اپوکسی می باشد. حداقل زمان گیرایی و نصب سنگ توسط این چسب سنگ ها بسیار کمتر از دو نوع چسب دیگر یعنی چسب سنگ خمیری و چسب سنگ پودری می باشد.

کاربرد چسب مقاوم در برابر سرما

چسب مقاوم در برابر سرما برای استفاده در شرایط سرمایی و یخبندان مناسب می باشد. این نوع چسب‌ها معمولاً در برابر دماهای پایین و تغییرات حرارتی قوی مقاومت نشان می‌دهند.

کاربردهای این چسب‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1. صنایع الکتریکی و الکترونیکی: در این حوزه ممکن است به دلیل نیاز به چسب‌هایی که در دماهای پایین هم مقاومت نشان دهند، از چسب‌های مقاوم در برابر سرما استفاده شود.

2. صنایع خودرو: بسیاری از قطعات خودرو نیازمند چسب‌های مقاوم در برابر سرما هستند؛ به عنوان مثال، در مواردی که قطعات باید در دماهای بسیار پایین هم تغییر شکل نکنند یا چسبی که در شرایطی که برف و یخ وجود دارد، عملکرد خود را نگه دارد.

3. کاربردهای خانگی: مصارف خانگی نیز ممکن است نیاز به چسب‌های مقاوم در برابر سرما داشته باشند، مانند ترمزهایی که در فصل زمستان استفاده می‌شود.

عملکرد چسب ها چگونه می باشد؟

به طور کلی همه ی چسب های موجود در بازار مصرف از جمله چسب مقاوم سازی، بر اساس دو ویژگی مهم و اساسی عمل می کنند. این دو ویژگی مهم عبارتند از نیروی های چسبندگی و پیوستگی. به طور مثال هنگامی که شما برای چسباندن دو شی از چسب استفاده می کنید.

نیروی چسبندگی منجر به اتصال دو شی مورد نظر به یکدیگر خواهد شد و نیروی پیوستگی از گسستن آن ها جلوگیری به عمل می آورد. به طور کلی می توانیم بگوییم دلیل وجود نیروهای چسبندگی و پیوستگی در چسب سنگ ها وجود پیوندهای واندروالسی است که حین اتصال دو سطح به یکدیگر، میان آن دو ایجاد می گردد.

طراحی سایت در کرج

چسب مقاوم سازی مگاپوکسی

دارای یک سری خواص و ویژگی های منحصر بفرد می باشد. به همین دلیل می توان از آن ها در بسیاری موارد استفاده کرد. به طور مثال چسب مقاوم سازی مگاپوکسی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارد به عنوان چسب آب بندی نیز استفاده می شود.

در واقع این پیوندهای واندروالسی می باشند که منجر به ایجاد یک پیوند بسیار قوی بین دو سطح مورد نظر می گردند. برخی گروه های شیمیایی موجود، منجر به ایجاد پیوندهای واندروالسی قوی تری می گردند. برخی از این گروه های شیمیایی عبارتند از آمیدها، هیدروکسیل ها، نیتریل ها، کربوکسیل ها و غیره. در واقع حین ساخت چسب، سازندگان آن، از این گروه های عاملی در مواد اولیه ی آن استفاده می کنند تا پیوندهای واندروالسی قوی تری ایجاد گردد.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

چسب مقاوم در برابر حرارتچسب مقاوم سازی