Netefe

رزین اپوکسی دو جزئی

 در رزین, رزین اپوکسی

رزین اپوکسی دو جزئی

رزین اپوکسی دو جزئی برای استفاده در صنعت ساختمان است. البته رزین استفاده شد در این مورد متفاوت از دیگر رزین های تولید شده است. در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد.

رزین ماده لزج و چسبناکی می باشد. که در اثر گذشت زمان و همچنین گرما سخت می شود. خرید رزین اپوکسی محصولی است که صنعتگران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا برای استفاده در صنایع مختلف از قبیل صنعت ساخت و ساز تولید کرده اند. در واقع این ماده جایگزین رزین طبیعی است که  از مزایای متنوعی نسبت به رزین طبیعی برخوردار است. از جمله مقاومت، استحکام، توانایی تولید و قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های طبیعی داشته و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف نیز رو به افزایش است.

رزین اپوکسی دو جزئی یک نوع چسب است که از دو بخش تشکیل شده است، یکی رزین و دیگری ماده سخت‌کننده. این دو بخش در هنگام استفاده با یکدیگر ترکیب شده و سپس برای چسباندن، پوشش دادن و یا آماده کردن سطوح بکار می‌رود.

از ویژگی‌های مهم رزین اپوکسی دو جزئی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه، خوردگی، حرارت و شرایط آب و هوایی مختلف
  • قابلیت چسباندن و نگهداری بر روی سطوح مختلف از جمله فلز، چوب، پلاستیک، سرامیک و غیره
  • قابلیت پر کردن خال‌ها و ترک‌ها در سطوح
  • قابلیت پوشش دادن و ساخت سطوح صاف و بدون نواقص
  • قابلیت رنگ‌آمیزی و تزئین سطوح

رزین‌ های اپوکسی که امروزه کارایی بسیار بالایی موادی در تقویت، ترمیم و مقاوم‌سازی انواع سازه‌ ها به‌خصوص در تولید محصولات کامپوزیتی متشکل از دو جزء رزین اپوکسی دو جزئی و سخت شونده‌ی هاردنر می‌ باشند. این مواد که در ساخت قالب‌ های مستحکم نیز استفاده می‌ شوند. با خاصیت چسبندگی بسیار خوب به بسترهای مختلف، مقاومت شیمیایی بالا (به‌ ویژه در محیط‌ های شدید اسیدی و قلیایی) و استحکام کششی، فشاری و خمشی مطلوب استفاده گسترده‌ای صنعت ساخت‌ و ساز دارند.

رزین اپوکسی دو جزئی به دلیل ویژگی‌های بالا و کاربردهای متنوع، در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، الکترونیک، ساختمانی، صنایع دریایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، این نوع چسب به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف، می‌تواند به بهبود کیفیت و عمر مفید محصولات کمک کند.

رزین مگاپوکسی MC

رزین نام برده، یکی از رزین های برند مگاپوکسی است. این رزین پایه ی اپوکسی دارد. یعنی شفاف و بی رنگ نیست. در واقع رزین های با پایه ی اپوکسی، رنگی می باشند. این رزین غلیظ تر از دو رزین HX و H می باشد. از این رزین اپوکسی برای آب بندی سطوح مختلف نظیر سرویس های بهداشتی، حمام، انواع استخر، سونا و جکوزی و نیز چاله های آسانسور، نمای ساختمان، آب نما ها و نیز در صنعت کشتی سازی و دیگر صنایع بسیار استفاده می شود.

شرکت چسب مگاپوکسی برای تولید رزین های دوجزئی خود از بهترین و درجه یک ترین مواد و متریال استفاده می کند. و همیشه محصولات خود را با بالاترین کیفیت روانه بازار مصرف کرده است. محصولات با کیفیت این شرکت استرالیایی با برند مگاپوکسی به سراسر جهان صادر می شوند.

مهم ترین ویژگی رزین دوجزئی

یکی از ویژگی های مهم و منحصر بفرد رزین دوجزئی و رزین اپوکسی بتن مذکور، آنتی باکتریال بودن آن می باشد. به دلیل داشتن این خاصیت بی نظیر و نیز آب بندی سطوح، از آن برای مراکز درمانی و بهداشتی نظیر بیمارستان ها و امثالهم استفاده ی فراوان می شود. همچنین این رزین را می توان به عنوان یک پوشش ضد گرد و غبار مورد استفاده قرار داد. برای استفاده از این رزین اپوکسی دو جزئی و خرید رزین اپوکسی بی نظیر و فوق العاده جزء A را به اندازه ی چهار واحد و جزء B را به اندازه ی یک واحد با یکدیگر مخلوط کنید.

پس از اخلاط کامل دو جزء این رزین با یکدیگر می توانید با استفاده از قلم مو یا دستگاه های پاشمان از آن استفاده کنید. در صورتی که سطح کار، نفوذ پذیری بالایی دارد. به طور مثال از جنس سیمان یا بتن می باشد. توصیه می کنیم برای نتیجه ی بهتر در پایان کار قبل از استفاده از رزین MC، سطح نفوذپذیر را به وسیله ی رزین HX که دارای غلظت بسیار کمتری نسبت به رزین MC می باشد و همچنین نفوذپذیری بیشتری دارد آغشته کنید.

شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

رزین اپوکسی بتنرزین اپوکسی کفپوش