Netefe

رزین اپوکسی بتن

 در رزین, رزین اپوکسی

رزین اپوکسی بتن

رزین اپوکسی بتن (Epoxy Concrete Resin) یک نوع رزین اپوکسی است که برای ترمیم و اصلاح سطوح بتنی استفاده می شود. این رزین با اضافه کردن ماده سخت کننده به آن تشکیل می شود و به دلیل خواص مکانیکی و شیمیایی بسیار خوبی که دارد، برای افزایش مقاومت بتن استفاده می‌شود. این رزین به صورت دو بخشی تهیه می‌شود که شامل قسمت A و قسمت B می‌باشد. با ترکیب این دو قسمت با یکدیگر، یک ماده پلاستیکی با خواص بسیار عالی تشکیل می‌شود که می‌تواند به عنوان روکش محافظ بر روی بتن مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از رزین اپوکسی بتن در ساختمان های صنعتی و تجاری بسیار رایج است. این رزین به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت بالا در برابر خوردگی، سایش و ضربه، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و رطوبت و همچنین قابلیت چسبندگی بسیار بالا به سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رزین اپوکسی برای پوشش دادن به سطوح بتنی، از جمله روش‌های موثر برای افزایش مقاومت و ماندگاری بتن است. این روش باعث افزایش مقاومت بتن در برابر حرارت، خوردگی، سایش و ضربه می‌شود. همچنین، پوشش دادن به سطح بتن با رزین اپوکسی می‌تواند به عنوان یک روش زیباسازی برای سطوح بتنی استفاده شود.

رزین اپوکسی بتن می تواند در ترمیم و تعمیر تخریب های سطح بتنی مانند شکستگی ها، سوراخ ها و ترک ها به کار رود. همچنین این رزین در ایجاد پوشش های محافظ برای سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رزین اپوکسی بتن در ساختمان ها به دلیل ویژگی هایی مانند مقاومت و دوام بالا، صرفه جویی در هزینه ها و زمان و نیز بهبود ظاهر ساختمان بسیار مفید است.

رزین اپوکسی بتن ، رزین بتن مورد استفاده در ساخت استخر به تنهایی می تواند در مقابل نفوذ هیدرولیکی مقاومت ویژه ای داشته باشد. استفاده از رزین مخصوص بتن در ساخت استخر علاوه بر ایجاد سازه مستحکم می توان در عین حال کل سازه هیدرولیکی را ایزوله نماید.

رزین‌ های اپوکسی که امروزه کارایی بسیار بالایی موادی در تقویت، ترمیم و مقاوم‌سازی انواع سازه‌ ها به‌خصوص در تولید محصولات کامپوزیتی متشکل از دو جزء رزین اپوکسی دو جزئی و سخت شونده‌ی هاردنر می‌ باشند. این مواد که در ساخت قالب‌ های مستحکم نیز استفاده می‌ شوند. با خاصیت چسبندگی بسیار خوب به بسترهای مختلف، مقاومت شیمیایی بالا (به‌ ویژه در محیط‌ های شدید اسیدی و قلیایی) و استحکام کششی، فشاری و خمشی مطلوب استفاده گسترده‌ای صنعت ساخت‌ و ساز دارند.

شرکت چسب مگاپوکسی برای تولید رزین های دوجزئی خود از بهترین و درجه یک ترین مواد و متریال استفاده می کند. و همیشه محصولات خود را با بالاترین کیفیت روانه بازار مصرف کرده است. محصولات با کیفیت این شرکت استرالیایی با برند مگاپوکسی به سراسر جهان صادر می شوند.

رزین مگاپوکسی

دلیل مقاومت رزین اپوکسی در دماهای بالا این است که این محصولات در فرایند پخت تحت دمای بسیار بالایی تا 3000 درجه و بیشتر قرار می گیرند، پخت اپوکسی توسط هاردنر دی اتیل تری یا هاردنر تتا انجام می شود، مدت زمان پخت و میزان دقیق درجه حرارت نیز به نوع اپوکسی وابسته است. مانند چسب مقاوم در برابر حرارت عمل می کند.

عایق کاری استخر با  استفادخه از رزین های مخصوص بتن در تمامی مراحل ساخت کف و دیواره ها پیشنهاد می گردد. این نوع رزین با قدرت چسبندگی بسیار بالایی که داراست می تواند مولکول های سیمان و سایر افزودنی های بتن را اسکوپ نموده. و عملیات عایق کاری استخر را به صورت یکپارچه اعمال می کند.

رزین ماده لزج و چسبناکی می باشد. که در اثر گذشت زمان و همچنین گرما سخت می شود. خرید رزین اپوکسی محصولی است که صنعتگران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا برای استفاده در صنایع مختلف از قبیل صنعت ساخت و ساز تولید کرده اند. در واقع این ماده جایگزین رزین طبیعی است که  از مزایای متنوعی نسبت به رزین طبیعی برخوردار است. از جمله مقاومت، استحکام، توانایی تولید و قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های طبیعی داشته و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف نیز رو به افزایش است.

رزین اپوکسی بتن

رزین

رزین نام برده، یکی از رزین های برند مگاپوکسی است. این رزین پایه ی اپوکسی دارد. یعنی شفاف و بی رنگ نیست. در واقع رزین های با پایه ی اپوکسی، رنگی می باشند. این رزین غلیظ تر از دو رزین HX و H می باشد. از این رزین اپوکسی برای آب بندی سطوح مختلف نظیر سرویس های بهداشتی، حمام، انواع استخر، سونا و جکوزی و نیز چاله های آسانسور، نمای ساختمان، آب نماها و نیز در صنعت کشتی سازی و دیگر صنایع بسیار استفاده می شود.

یکی از ویژگی های مهم و منحصر بفرد رزین دوجزئی مذکور، آنتی باکتریال بودن آن می باشد. به دلیل داشتن این خاصیت بی نظیر و نیز آب بندی سطوح، از آن برای مراکز درمانی و بهداشتی نظیر بیمارستان ها و امثالهم استفاده ی فراوان می شود. همچنین این رزین را می توان به عنوان یک پوشش ضد گرد و غبار مورد استفاده قرار داد.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است.

برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

رزین اپوکسیرزین اپوکسی دو جزئی