Netefe

سنگ تراورتن چیست؟

 در بلاگ

سنگ تراورتن چیست؟

سنگ تراورتن چیست؟ تراورتن یک سنگ آهک است که به طور طبیعی با رسوب در چشمه های آب گرم یا نزدیک آتشفشان ها پردازش شده است. گرما و مواد معدنی حاصل از این دو منبع، تراورتن را به یکی از محبوب ترین سنگ ها برای ساخت و ساز و همچنین صفحه های پیشخوان سنگ تبدیل کرده است.

اگر چه انواع مختلف تراورتن وجود دارد، همه آن ها از این ویژگی اساسی برخوردارند: داشتن لایه هایی آغشته به بلورهای کربنات کلسیم که ظاهر و جذابیت بی نظیری به آن می دهند. رنگ سنگ تراورتن از سایه های روشن کرم تا قهوه ای غنی با رنگ های قرمز مخلوط شده در سراسر آن است.

یافتن بهترین سنگ تراورتن برای نیازهای شما کار آسانی نیست. انواع مختلف تراورتن وجود دارد و از نظر کیفیت همگی متفاوت هستند. این مقاله شامل تمام مواردی است که شما باید در مورد سنگ تراورتن بدانید تا بتوانید هنگام خرید تصمیم آگاهانه بگیرید!

چرا سنگ تراورتن را انتخاب می کنیم؟

تراورتن یک سنگ آهک است که به طور طبیعی با رسوب در چشمه های آب گرم یا نزدیک آتشفشان ها پردازش شده است. گرما و مواد معدنی حاصل از این دو منبع، تراورتن را به یکی از محبوب ترین سنگ ها برای ساخت و ساز و همچنین صفحه های پیشخوان سنگ تبدیل کرده است.

سنگ تراورتن نما هنگامی که برای اهداف ساختمانی به کار می رود، اغلب به شکل کاشی یافت می شود. دیدن کف تراورتن یا میزهای پیش فرض غیرمعمول نیست. زیرا نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه دارای ویژگی های مختلفی است که آن را به یک گزینه ایده آل تبدیل می کند:

  • نمای طبیعی زیبا با لایه های آغشته به بلورهای کربنات کلسیم
  • سهولت نصب و نگهداری نیاز به نگهداری کمی در طول زمان دارد.
  • با دوام می تواند تا 100 سال دوام بیاورد!
  • دارای تنوع رنگی است؛ بنابراین مطمئنا یک رنگ مناسب برای نیازهای خود پیدا خواهید کرد.

طیف گسترده ای از رنگ های سنگ تراورتن

سنگ فرش، اسلب و کاشی تراورتن را در بسیاری از رنگ های لطیف و گرم، از جمله عاج، طلایی، بژ، قهوه ای، زنگ زده و هلو پیدا خواهید کرد. چرخش رنگ در سراسر سنگ تراورتن سبب ایجاد الگوهای زیبا و متفاوتی در آن می شود. آنچه که با تراورتن پیدا نخواهید کرد، لکه ها و کک و مک های رنگی جسورانه است؛ همان طور که در گرانیت معمول است یا رگه های تیره با شدت متضاد در زمینه روشن تر که مشخصه سنگ مرمر است. در عوض، بیشتر تراورتن دارای رنگ و تن گرم است و الگوهای آن بسیار کمتر از سنگ های معروف دیگر است.

تراورتن همچنین از این نظر با گرانیت و سنگ مرمر متفاوت است که در سطح آن سوراخ های کوچک و فرورفتگی هایی در اثر نفوذ حباب دی اکسید کربن منابع آب گرم طبیعی در داخل و خارج سنگ ایجاد می شود.

در حالی که این سوراخ ها به شکل تراولین ظاهر روستایی دارند؛ اما وقتی به عنوان میز یا کف پوش استفاده می شوند. گرد و غبار را جمع می کنند؛ بنابراین غالبا سوراخ ها با یک مخلوط اپوکسی پر می شوند که به طور مساوی با سطح سنگ ماسه می شوند. این باعث می شود کاشی تراورتن صاف و راحت تمیز شود؛ بدون اینکه از ظاهر مطبوع آن کم شود.

پایان استخراج تراورتن از مات تا براق

هنگامی که بهترین سنگ تراورتن نما استخراج شد، به طور کلی یکی از چهار روش برای استفاده تزئینی در خانه ها و مراکز تجاری به پایان می رسد. سنگ تراورتن چیست؟

تراورتن جلا

این سنگ استخراج شده مدرن ترین و ظریف ترین است. قبل از پرداخت سنگ، حفره ها و شکاف های طبیعی آن پر می شود و سپس سطح سنگ تراورتن تا زمانی که صاف و براق شود، تخلیه می شود. از آن جا که تراورتن صیقلی هنگام خیس شدن لغزنده است، این پایان خوبی برای حمام، آشپزخانه یا حوضچه های استخر نیست. به نظر می رسد بسیار مرتفع و لوکس است؛ با این وجود، در کف ورودی، پیشخوان ها، پشت پرده ها و محیط وان به کار می رود.

تراورتن Honed

این محبوب ترین نوع استخراجی تراورتن برای اقامت است. در بیشتر مواقع، سوراخ ها و شکاف های سنگ پر می شوند و سپس تراورتن را از یک طرف سمباده می زنند. تا یک پایان صاف و تقریبا مات ایجاد کند که در تناسب با هر سبک تزئینی قرار دارد. شما می توانید از سنگ تراورتن خرد شده به عنوان کف در سراسر خانه، برای میزهای پیشخوان در حمام یا آشپزخانه، بیرون از منزل و دیوارها، پشت پرده ها و شومینه استفاده کنید.

سنگ تراورتن تامبل

اگر کاشی های تراورتن را در یک سنگ فرش بزرگ با سنگ های کوچک قرار دهید. به سبک های تزئینی مدیترانه ای، اسپانیایی، توسکانی یا دیگر سبک های قدیمی نزدیک و ایده آل تر می شوید. تراورتن با سطح مات و دارای بافتی مناسب، برای کف پوش فضای باز و همچنین دیوارهای دیواری، محیط دوش یا وان و محیط شومینه مناسب است. از آن جا که بافت آن بسیار زیاد است؛ اما این کف برای میزهای پیشخوان یا کف داخلی مناسب نیست.

تراورتن برس دار

تراورتن برس دار کمتر متداول است. این نوع با برس سیمی کمی صاف شده و سطحی با بافت بیشتر از تراورتن تیز شده باقی مانده است؛ اما به طور کامل به اندازه تراورتن ریخته شده نیست. این یک پایان روستایی و آب و هوایی است که متناسب با سبک های تزئینی گاه به گاه یا دنیای قدیم است. از تراورتن برس دار در هر جایی که از تراورتن ریخته استفاده کنید.

قیمت سنگ تراورتن
پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

دانستنی های چسب کاشینصب صحیح چسب سرامیک