Netefe

نحوه انتخاب و نصب صحیح چسب سرامیک

 در بلاگ

نصب صحیح چسب سرامیک

نصب صحیح چسب سرامیک کف و … ، وقتی نوبت به نصب سرامیکها می رسد، مهم است که فرایند خاصی را دنبال کنید تا اطمینان حاصل شود که آن ها در محل موردنظر ثابت می مانند. استفاده از دوغاب غلط یا چسب اشتباه می تواند صدها دلار برای شما هزینه کند. امروز ما شما را در انتخاب نوع صحیح چسب سرامیک برای پروژه، مواد مناسب برای آن و ترفندهای رایج که باید به خاطر داشته باشید، راهنمایی خواهیم کرد.

بسته به نوع سرامیک های استفاده شده، نوع کف و محیط اطراف آن، انتخاب چسب سرامیک مناسب برای کار بسیار حیاتی است.

انواع چسب سرامیک موجود

اگر فکر می کنید از چسب کجا استفاده کنید، بهترین راه برای شروع دانستن انواع مختلف موجود است. در هنگام نصب سرامیک دو چسب برجسته وجود دارد. موردی که انتخاب می کنید در نهایت به یکی از سه ملاحظه زیر برمی گردد. اگر در ناحیه سرامیک کاری رطوبت وجود داشته باشد؛ اگر حرکتی ایجاد شود (به عنوان مثال کف پوش) یا گرما وجود داشته باشد. در زیر موارد اصلی را بررسی می کنیم تا بهترین نتیجه را برای پروژه خود پیدا کنید.

چسب پیش مخلوط:

استفاده از این چسب از قبل مخلوط شده در طراحی شما برای راحتی بیشتر وسوسه انگیز است؛ اما مناسب همه برنامه ها نیست. چسب های مخلوط آماده در وان ساخته می شوند و بین دو گزینه چسب، یکی از کلاسیک ترین ها است. این نوع چسب سرامیک زود خشک می شود.

گرچه این چسب برای بسیاری از موقعیت ها ایده آل نیست؛ اما موارد معدودی وجود دارد که در آنها برتر است. اولین مورد استفاده از آن برای کاشی و سرامیک است. مورد دوم هنگام کار بر خلاف نیروی جاذبه است، مانند پشت آشپزخانه. دلیل مورد دوم این است که چسب از قبل مخلوط شروع به نگه داشتن سرامیک حتی قبل از قرار گرفتن آن می کند که باعث کاهش لغزش می شود.

در شرایط غیر ایده آل، همیشه باید از استفاده چسب قبل از مخلوط در هر منطقه ای که رطوبت وجود دارد، خودداری کنید.

برای کار با ماستیک، ملات را به سرعت پهن کرده و سرامیک ها را در جای خود بچرخانید. کار از پایین به بالا روی دیوارها، با 2 x 4 برای نگه داشتن ردیف های پایین سرامیک در محل توصیه می شود.

ملات تینست:

نوع دوم چسب سرامیک، ملات های نازک است. برخلاف چسب از قبل مخلوط، thinset طیف گسترده ای از کاربردها را دارد که آن را به گزینه ای کاملا جهانی تبدیل می کند. اگرچه، مانند همتای خود به طرز مفیدی ترکیب نمی شود؛ اما این شما هستید که باید مخلوط را برای استفاده در سرامیک ایجاد کنید.

thinset از مواد معدنی و مواد استخراج شده از زمین ساخته شده است یا در یک نسخه اصلاح شده یا اصلاح نشده وجود دارد.

نسخه اصلاح نشده متشکل از سیمان، شن و ماسه و عوامل نگهدارنده آب است. نسخه اصلاح شده از همان لیست شده قبلی با افزودن پلیمرهای لاتکس مایع تشکیل شده است.

این نوع چسب بهتر است در کف یا مناطقی که رطوبت وجود دارد، مانند فضای باز یا حمام استفاده شود.

چسب سرامیک برای استفاده در دیوار ها

اگر از خود می پرسید که از چه چسبی برای دیوارها استفاده کنید، پاسخ بسته به فضایی که دیوار در آن قرار دارد متفاوت است. با این حال، اگر سرامیک را روی زمین یا هر منطقه ای که حاوی رطوبت باشد (بیرون از خانه، در حمام) قرار می دهید، می خواهید از ملات ریز استفاده کنید.

چسب سرامیک برای استفاده روی چوب (کف) 

در مورد نوع خاصی از کفپوش، مانند قرار دادن سرامیک در بالای کفپوش چوبی، پیشنهاد می شود از ملات نازک استفاده کنید. با این اوصاف، بسیار مهم است که قبل از انجام کارهای سرامیک، تخته پشتی سرامیک را بالای چوب یا تخته سه لا قرار دهید. با این کار سطح یکنواختی برای کاربرد تضمین می شود که طول عمر را تضمین می کند.

چسب سرامیک برای استفاده در سیمان

در مورد استفاده از چسب سرامیک روی سطح سیمان، بهتر است از ملات تینست استفاده کنید. اگر چسب سرامیک را روی سیمان قرار می دهید، باید ابتدا گرد و غبار آن را از بین ببرید تا مطمئن شوید که چسب می چسبد. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که سیمان شیب نداشته باشد. یک سطح تراز برای بهترین نتیجه ایده آل است.

چند نکته برای دستیابی به چسب

در مورد قرار دادن چسب، در اینجا چند نشانگر وجود دارد که به ساده سازی کار کمک می کند:

  • هنگام تصمیم گیری در مورد چسب های سرامیک کف، حتما با یک متخصص مشورت کنید. در حالی که دو دسته اصلی وجود دارد، زیر مجموعه هایی نیز وجود دارند که می توانند نوع خاصی داشته باشند که برای شما مناسب است.
  • به خاطر داشته باشید که کف ها تحت گرما و ترافیک زیادی قرار دارند. این باید برای انتخاب چسب مهم باشد.
  • اگر قرار است روی دیوارها، در آشپزخانه قرار بگیرید، از چسب قبل از مخلوط استفاده کنید. اگر روی زمین قرار می دهید، به دنبال یک ملات محکم و باریک باشید.
  • هنگام استفاده از ملات نازک، از فاصله دهنده های سرامیک استفاده کنید تا از لغزش جلوگیری کند.
  • سرامیک ها می توانند به دلیل حرکت در بستر، ترافیک پا و انبساط و انقباض ناشی از حرارت، تنش زیادی را تجربه کنند که می تواند از گرمایش از کف استفاده شود. یک چسب سرامیک انعطاف پذیر مقداری از این فشار را جذب و به کاهش احتمال ترک خوردگی سرامیک شما کمک می کند. هرچه چسب انعطاف پذیرتر باشد، آرامش خاطر بیشتری نیز خواهید داشت.
  • چسب سرامیک با طبقه بندی ‘S’ به این معنی است که در مقایسه با چسب های سرامیک استاندارد دارای انعطاف پذیری بالاتری است. در هر طبقه بندی مقدار چسب تغییر شکل می دهد – یا خم می شود – تا بتواند پس از تعمیر سرامیک ها، حرکت محدودی را تحمل کند.
  • چسب های سرامیک S1 تغییر شکل یافته و در برابر انحراف بیش از 2.5 میلی متر و کمتر از 5 میلی متر مقاومت می کنند.

چسب سرامیک

به طور کلی، چسب سرامیک S1 برای اکثر کاربردها مانند تثبیت انواع کاشی و سرامیک دیواری و کف، موزاییک، سنگ مرمر و سنگ طبیعی در اکثر لایه های دیوار و کف مناسب خواهد بود – این شامل تخته سه لا، صفحات انیدریت و قدرت شناور است بتن. هنگام سرامیک کاری روی گرمایش از کف می توانید از چسب سرامیک s1 نیز استفاده کنید؛ زیرا در برابر انبساط و انقباض بستر مقاومت می کند.

  • چسب های سرامیک S2 تغییر شکل می دهند و در برابر انحراف بیش از 5 میلی متر مقاومت می کنند؛ این امر در مناطق تحت لرزش یا حرکت بسیار ضروری است.

این چسب برای همه انواع کاشی و سرامیک، ظروف چینی، موزاییک، سنگ معدن، سنگ مرمر و سنگ طبیعی استفاده می شود ، همچنین می توان از آن برای سرامیک کاری کف های چوبی معلق استفاده کرد

یک ماده افزودنی مصنوعی مبتنی بر آب که با افزودن به آن پلیمرهای اکریلیک بسیار منعطف را پخش می کند چسب های استاندارد با جایگزینی نیاز به آب ، پیوند چسب را تقویت کرده و نیاز به آغازگر را ریشه کن می کند.

نحوه نصب صحیح کاشی و سرامیک

از قبل برنامه ریزی کنید و هنگام نصب کاشی و سرامیک تمرکز خود را بر کارهای آماده سازی برای نتایج حرفه ای بگذارید.

بهترین چسب سرامیک کف و دیوار مگاپوکسی یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولید شده توسط این شرکت استرالیایی است. از جمله ی انواع چسبهای سرامیک دیوار که توسط این شرکت استرالیایی تولید می شوند می توان به چسبهای سرامیک دیوار پی ام و چسب سرامیک دیوار پی اف اشاره نمود.

نصب کاشی و سرامیکها می تواند مشکل باشد. کارهای موفقیت آمیز در سرامیک کاری نتیجه مستقیم برنامه ریزی خوب و رویکرد روشمند است. قبل از شروع وقت بگذارید و مقدار مناسب کار آماده سازی را انجام دهید.

ارزیابی کنید

ابتدا با بازرسی از سطحی که قصد دارید سرامیک را روی آن نصب کنید، شروع کنید. بستر یا آنچه که سرامیک در بالای آن نصب شده است، به اندازه سرامیک مهم است. کف خم کننده یا دیواری که ناهموار است می تواند منجر به شکستگی سرامیک ها و خرابی دوغاب شود.

در زیر سرامیک هایی که احتمالا مرطوب می شوند (به عنوان مثال دیوارهای دوش و کف حمام) باید از تخته پشتی مقاوم در برابر آب، نه از دیوار خشک استفاده کنید. این تخته پشتی، تخته سه لا یا بتن باشد، بستر باید سالم، تمیز و از نظر ابعادی پایدار باشد. همانطور که موافقان می گویند، سطوح باید یکنواخت باشند؛ این بدان معناست که بدون برجستگی است. کاغذ دیواری، گچ شل، رنگ پوسته پوسته، سرامیک لایه بردار یا کف پوش غیر ایمن باید از دیوارها یا کف هایی که قرار است سرامیک کاری شوند، جدا شود.

سرامیک کاری دیوارها

هنگام سرامیک کاری دیوار، می خواهید یک خط بالایی تراز ایجاد کنید. تعداد کمی از دیوار ها واقعا سنگفرش هستند؛ بنابراین برای مشخص کردن خط بالا از یک سطح استفاده کنید. ارتفاع آن را تعیین کنید تا مجبور نباشید سرامیک های خیلی نازک ( یا خرده های خیلی نازک از سرامیک های تقریبا کامل را برش دهید) تا روی زمین قرار گیرد. یک خط بالایی بر روی دیوارهای خود بکشید و سپس یک خط وسط را نیز بگیرید. قبل از شروع سرامیک کاری، حتما تمام دیوارهایی را که می خواهید انجام دهید، بچینید.

سرامیک کاری کف

برای اینکه سطح کاشی و سرامیک تمام شده شما متقارن به نظر برسد (حتی اگر اینطور نباشد ) ، ابتدا باید مرکز سطح را پیدا کنید. سپس از دو طرف اندازه بگیرید. اگر در یک قسمت کوچک سرامیک کاری می کنید، در آن جا سرامیک های پهن در یک لبه و باریک ها در لبه دیگر، کل کار را از تعادل خارج می کنند، به این مرحله توجه ویژه داشته باشید.

در یک خانه قدیمی، ممکن است کف مربع نباشد ، این کار را پیچیده تر می کند. از واضح ترین دیوار به عنوان پایه استفاده کنید؛ بنابراین افرادی که وارد اتاق می شوند خطوط سرامیک را به موازات آن دیوار مشاهده می کنند.

هنگامی که مرکز و خط پایه ای را که از آن کار می کنید شناسایی کردید، یک جفت خط گچ عمود برداشته و ببندید. این ها اتاق را به چهار ربع تقریبا مساوی تقسیم می کنند. شما می خواهید از نقطه مرکزی هر چهار بخش به بیرون کار کنید.

سرامیک ها را بچینید

بعد از اینکه نقطه مرکزی را پیدا کردید و فضای اتاق را برای نصب کف مربع گرفتید ( یا سطح خط بالای دیوارها را تعیین کردید) ، سرامیک ها را بچرخانید تا ببینید چگونه ظاهر می شوند. قبل از مخلوط کردن چسب یا ملات در داخل هر چهار ربع شبکه، آن را خشک کنید.

فضای بین سرامیک ها باید یکنواخت باشد. اگر سرامیک های شما روی ورق های مش نیست از فاصله دهنده استفاده کنید. هر چه سرامیک بزرگ تر باشد فاصله بین آن ها بزرگ تر خواهد بود. بعضی از کار هایی که خودتان انجام می دهید اشتباه باعث می شوند سرامیک ها را خیلی نزدیک به هم فشار دهند تا خطوط دوغاب کاهش یابد. بدون سطح کافی، دوغاب به خوبی چسب نمی خورد و ممکن است زود کارایی خود را از دست بدهد و جایی برای نشت و آسیب به آب باشد. همچنین بسیار مهم است که بگذارید چسب کاملا خوب شود.

وقتی نوبت به سرامیک کاری واقعی می رسد، هم زمان با لبه خارجی یک ربع کار کنید، سپس به سمت بالا یا پایین، یک ردیف یا مسیر حرکت کنید. حداقل با دو بار اندازه گیری با نوار و بار دوم با خشک کردن سرامیک قبل از چسباندن، دوباره بررسی کنید.

برش سرامیک

اولین مرحله در برش سرامیک اندازه گیری اندازه سرامیک مورد نظر برای برش و انتقال ابعاد به سطح لعاب سرامیک از طریق نشانگر نمدی است. سرامیک را بر روی سرامیک قرار دهید، خط مرکزی برش را با محوری که سرامیک باید بریده شود تراز کنید. برای اینکه مربع نگه داشته شود، قسمت بالای سرامیک باید کاملا روی حصار بالای برش نگه داشته شود. سپس، با استفاده از اهرمی که چرخ برش به آن متصل است، برش را از سطح سرامیک بکشید و یک فشار محکم و یکنواخت اعمال کنید. فقط یک برش با کاتر ایجاد کنید. در آخر، سرامیک را محکم ببندید.

برش گیرهای مختلف ابزار مختلفی برای جدا کردن بهترین چسب سرامیک کف دارند. بعضی از آن ها دارای یک پاشنه در عقب اهرم هستند که چرخ انگشت آن در انگشتان آن قرار دارد. با بقیه عکس این درست است. طرح برش شما هر چه باشد، از سطح آن برای فشار آوردن به خط نمره استفاده کنید. در ترکیب با مهره ای که در پایه برش تعبیه شده است، فشار باعث می شود سرامیک به نصف برسد. کمی صبر، کمی تمرین، یک امتیاز و یک ضربه محکم و ناگهانی و شما یک برش کار سرامیک هستید.

چسباندن سرامیک ها

اگر از سرامیک استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که در محیطی باشد که رطوبت داشته باشد؛ آشپزخانه، حمام، ورودی و غیره. اطمینان حاصل کنید که از چسب ضد آب استفاده کرده اید. می توانید از چسب یا ملات مخلوط استفاده کنید؛ اما اگر مورد دوم را انتخاب کردید ، اطمینان حاصل کنید که این یک نوع نازک است. ( ملات های تخت ضخیم برای صاف نشستن سرامیک ها به تمرین و مهارت لازم برای صافکاری نیاز دارند و ملات اضافی برای اتمام ضد آب لازم نیست.)

حتما ظرف محصول را بررسی کنید تا مشخص شود چسب به چه سرعت خشک می شود. چسب را با ماله برش خورده به آرامی پهن کنید، سپس هر سرامیک را با کمی چرخش تنظیم کنید تا چسب پخش شود. از مرکز سطح شروع کنید و تا محیط تمرین کنید. قبل از شروع کار دوغاب، دستور العمل های سازنده را دنبال کنید و مدت زمان لازم را از نصب خارج کنید.

تزریق سرامیک

دوغاب معمولا به صورت پودر خریداری می شود و با آب یا یک ماده افزودنی توصیه شده مخلوط می شود. دستورالعمل های موجود در بسته را بخوانید یا از فروشگاه سرامیک مشاوره بخواهید. دستکش بپوشید و دوغاب را به طور مساوی پخش کنید ، مطمئن شوید که آن را با یک چوب بلانت یا ابزار دیگری به مفاصل وارد کنید.

یک روش ساده برای افزایش رنگ بندی شما افزودن رنگ یا رنگدانه به دوغاب است. دوغاب سفید، حتی بعد از اینکه با درزگیر دوغاب مهر و موم شده باشد (که به خصوص برای کف توصیه می شود) ، تمیز نگه داشتن آن دشوار است.

تمیز کردن و آب بندی

قبل از اینکه فرصت خشک شدن وجود داشته باشد، اطمینان حاصل کنید که بقایای سطح سرامیک ها را اسفنج زده اید. این مرحله به چندین مرحله در طی یک ساعت یا بیشتر نیاز دارد. این مرحله مهمی است که شما با سرامیک هایی کار می کنید که دارای سطح متخلخل یا متنوع هستند. ثابت کردن دوغاب خشک تقریبا غیر ممکن است.

سرانجام، مطابق با دستورالعمل های سازنده، یک سیلر دوغاب استفاده کنید، کار سرامیک شما کامل است!

انواع روش نصب سرامیک در ساختمان

به طور کلی می بایست بیان کنیم انواع روش های نصب برای سرامیک در ساختمان و انواع بنا را می توان به دو دسته تقسیم نمود. در واقع شما هر نوع سرامیکی که تهیه کنید برای نصب در ساختمان و فضای مورد نظر خود، فقط دو روش برای نصب آن در اختیار دارید. روش نصب خشک سرامیک و روش نصب دوغابی سرامیک، در روش نصب دوغابی سرامیک ها، می بایست سرامیک ها را به کمک ملاتی که از سیمان و آب تهیه شده است به سطح مورد نظر خود که کف ساختمان یا دیوارهای ساختمان می باشد متصل نمایید.

روش نصب دوغابی برای سرامیک ها، کمی دشوار و پر زحمت است و علاوه بر زحمت زیاد، به مدت زمان زیادی هم برای اجرا نیاز دارد. با توجه به این که امروزه به واسطه ی افزایش جمعیت، آپارتمان های چندین طبقه به بناهای رایج تبدیل شده اند، استفاده از روش نصب دوغابی برای سرامیک های کف یا دیواره ی ساختمان می تواند موجبات زحمت همسایگان را فراهم آورد و همچنین موجب سلب آرامش و آسایش آن ها گردد. اما استفاده از روش نصب خشک سرامیک ها به کمک چسب سرامیک انجام می گیرد. استفاده از چسب سرامیک، مشکلات و معایب گفته شده که برای روش نصب دوغابی ذکر شد را نخواهد داشت.

همچنین به آسانی می توان آن را مورد استفاده قرار داد. در این روش نصب، زمان کوتاه تری برای نصب سرامیک ها نیاز می باشد. همچنین هزینه ی کمتری نیز صرف می شود. در صورتی که شما قصد استفاده از چسب برای نصب سرامیک در ساختمان خود را داشته باشید؛ می بایست بدانید برای سرامیک های هر قسمت از ساختمان از چسب مخصوص آن استفاده کنید. به طور مثال در صورت نصب سرامیک بر روی دیوار بنا و ساختمان خود می بایست از چسب سرامیک دیوار استفاده کنید. استفاده از چسب هایی که برای امور تخصصی تهیه و تولید شده اند، نظیر چسب سرامیک دیوار منجر به افزایش دوام و مقاومت ساختمان و سازه و نیز مصالح به کار رفته می شود.

بهترین برند چسب سرامیک دیوار

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم قصد داریم بهترین برند چسب سرامیک دیوار را به شما معرفی کنیم. شرکت مگاپوکسی استرالیا یکی از شرکت های بزرگ و معتبر در زمینه ی تولید انواع چسب های ساختمانی و رزین ها و سیلرها می باشد. محصولات این شرکت بزرگ استرالیایی به واسطه ی کیفیت بالایی که دارند به تمام نقاط دنیا از جمله به کشور ما صادر می شوند. یکی از محصولات تولید شده توسط این شرکت معتبر جهانی چسب سرامیک دیوار می باشد. چسب سرامیک دیوار مگاپوکسی یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات تولید شده توسط این شرکت استرالیایی است.

از جمله ی انواع چسب سرامیک دیوار که توسط این شرکت استرالیایی تولید می شوند می توان به چسب سرامیک دیوار پی ام و چسب سرامیک دیوار پی اف اشاره نمود. این چسب های بی نظیر به واسطه ی کیفیت بالای مواد اولیه و نیز رعایت استانداردهای مورد نظر، برای استفاده در ساختمان های مختلف که در شرایط آب و هوایی متفاوت ساخته می شوند قابلیت استفاده دارند. این چسب های بی نظیر در مقابل فشار، دما و حرارت بسیار مقاوم بوده و همچنین ضد حریق می باشند. چسب سرامیک دیوار مگاپوکسی به دلیل این که بخش عمده ی مواد تشکیل دهنده ی آن از مواد معدنی است امکان انتقال آتش و سوختگی ندارد. در حالی که ممکن است در اثر حریق تغییر رنگ دهد اما به طور قطع موجب انتقال آتش نخواهد شد.

چسب سرامیک دیوار

بنابراین باید بگوییم بهترین برند در تولید چسب سرامیک دیوار، برند مگاپوکسی استرالیا می باشد. نماینده ی انحصاری محصولات بی نظیر مگاپوکسی در ایران، شرکت نگین تجارت فردوس می باشد. این شرکت یک شرکت بزرگ است که در زمینه ی محصولات و مصالح ساختمانی مدت های طولانی است فعالیت می کند. برای خرید چسب سرامیک دیوار مگاپوکسی می توانید از سایت شرکت نگین تجارت فردوس و کارشناسان مجرب آن کمک بخواهید تا مناسب ترین چسب سرامیک دیوار را برای فعالیت خود انتخاب کنید.

چگونگی استفاده از چسب سرامیک دیوار مگاپوکسی

چسب سرامیک دیوار مگاپوکسی یک چسب دو جزئی است. ما می دانیم اجزای چسب های دو جزئی را برای استفاده، می بایست به طور کامل و دقیق با یکدیگر مخلوط نمود. برای استفاده از چسب سرامیک دیوار مگاپوکسی PM باید دو جزء آن را به یک نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کنیم و سپس به صورت لقمه ای آن را در چهار گوشه ی پشت سرامیک مورد نظر قرار داده و سپس آن را نصب کنیم. البته یک لقمه از چسب را می بایست در مرکز سرامیک دیواری قرار دهیم.

استفاده از چسب سرامیک دیوار در پنج نقطه ی سطح پشت سرامیک موجب استحکام آن و نیز موجب اتصال محکم و قوی آن به دیوار خواهد شد. البته با توجه به دستور العمل های موجود در هر چسب می توانید از آن ها برای سرامیک های مختلف دیواری به صورت شانه ای نیز استفاده کنید. در صورت استفاده از چسب سرامیک دیوار PM شما می بایست به اختلاط کامل دو جزء چسب، توجه داشته باشید. در صورت عدم توجه و عدم اختلاط مناسب نتیجه ی مطلوبی به دست نخواهید آورد. طریقه ی استفاده از چسب سرامیک دیوار PF نیز به همین شکل که بیان کردیم، است.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید