Netefe

هر آنچه در زمینه چسب کاشی باید بدانید!

 در بلاگ

دانستنی های چسب کاشی – هر آنچه در زمینه چسب کاشی باید بدانید!

دانستنی های چسب کاشی فدر این مقاله از نگین تجارت فردوس قصد داریم به صورت جامع درباره چسب کاشی ، چسب کاشی پودری و چسب کاشی خمیری توضیح دهیم با ما همراه باشید.

چسب کاشی ماده ای است که برای نگه داشتن کاشی ها در بستر گیرش استفاده می شود. به طور معمول دو نوع عمده وجود دارد: ماستیک آلی و چسب Thinset. ماستیک های ارگانیک با لاتکس یا نفت ساخته می شوند و برای استفاده آماده هستند.

چسب های Thinset پودر شده و قبل از استفاده باید با مایع مخلوط شوند. در حالی که استفاده از ماستیک ارگانیک بسیار راحت تر است، در واقع چسب های Thinset دارای استحکام پیوند بالاتر و همچنین مقاومت بیشتر در برابر تحمل وزن هستند.

نصب کاشی ها

به کمک چسب کاشی موجب می شود هدر رفت انرژی و زمان کاهش یابد. استفاده از چسب کاشی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. دلیل این امر نیز قدرت چسبندگی بالای آن است. به دلیل قدرت بالای چسبندگی، از مقدار کمتری نسبت به ملات برای نصب کاشی می توان استفاده نمود.

انواع دیگر چسب کاشی

چسب کاشی انعطاف پذیر

هنگام نصب کاشی در مکانی که به دلیل تغییر دما، حرکت یا ارتعاشاتی جزئی مانند روی کف چوب ایجاد شود، به چسب کاشی انعطاف پذیر نیاز است. این امر از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است؛ زیرا بسیاری از انواع چسب ها می توانند در این نوع شرایط ترک بخورند. بهترین چسب کاشی انعطاف پذیر، تا حد زیادی رقیق کننده لاتکس است.

چسب کاشی ضد آب

این مورد هنگام نصب در محلی که اغلب مانند حمام اصلی یا میز آشپزخانه خیس می شود، استفاده می شود. این نوع ریزنما خواهد بود؛ اما نوع آن بستگی به سطحی دارد که کاشی خود را روی آن قرار می دهید.

چسب کاشی مقاوم در برابر حرارت: این همان چیزی است که هنگام نصب کاشی های شومینه به آن نیاز خواهید داشت. شما به یک چسب مقاوم در برابر حرارت نیاز دارید؛ زیرا گرمای بسیار زیاد می تواند به راحتی به یک چسب معمولی آسیب برساند. هرگز از ماستیک ارگانیک در جایی که گرمای زیادی وجود دارد استفاده نکنید. شما به ردیف کمتری نیاز دارید که بتواند حداقل 400 درجه فارنهایت را تحمل کند.

دانستنی های چسب کاشی

چسب کاشی پودری

آیا از مزایای چسب کاشی پودری آگاه هستید و کاربردهای آن را می دانید؟ بهتری                                                                                                                                                                                                    ن راه چسباندن انواع کاشی و به پایان رساندن آن ها به گونه ای است که نه تنها عالی به نظر برسند، بلکه برای سال های سال نیز به همین شکل باقی بمانند.

به طور خلاصه، چسب کاشی چسبی است که می توان برای چسباندن کاشی از آن استفاده کرد که باعث می شود کاشی ها محکم به دیوار یا کف بچسبند. در این مقاله به بررسی جنبه های مختلف چسب کاشی پودری می پردازیم و سعی می کنیم به سوالات مختلف کاربران پاسخ دهیم.

موارد قابل استفاده برای چسب کاشی پودری

از چسب کاشی برای چسباندن کاشی های مختلف در تزئین بهتر دیوارهای داخلی و خارجی و کف استفاده می شود؛ مانند کاشی استخرها، آشپزخانه و حمام، زیرزمین و غیره.

چسب کاشی پودر یک چسب کاشی دیواری، کف کاغذ دیواری با پایه سیمان، قابل انعطاف، بدون انباشت و مناسب برای کاربردهای کاشی کاری داخلی است.

راهنمای انتخاب چسب کاشی پودری مناسب

همان گونه که گفته شد از چسب های کاشی معمولا برای تعمیر کاشی ها در کف و دیوارها استفاده می شود. انواع مختلفی از لایه های مختلف (سطح کف و دیوار) و انواع کاشی وجود دارد. انتخاب کاشی مناسب که مدت زمان بیشتری دوام خواهد آورد از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می شود قبل از انتخاب خود از مشاوره حرفه ای برخوردار شوید. اگر مجبورید خودتان این کار را انجام دهید، این مقاله شما را به انتخاب صحیح چسب کاشی راهنمایی می کند.

چسب کاشی دو نوع است. چسب کاشی پودری و خمیرهای مخلوط آماده. تفاوت در این است که چسب های پودری باید تا زمانی که دوغاب شود با آب مخلوط شود که مقداری از وقت و تلاش شما را می گیرد؛ در حالی که خمیرهای مخلوط آماده به طور مستقیم استفاده می شوند که استفاده از آن ها را واقعا آسان می کند. با این همه چسب کاشی پودری پیوند محکم تری ایجاد می کند و برای قرار دادن کاشی های سنگ طبیعی، سرامیک و پرسلن تقریبا در هر لایه ای استفاده می شود.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

نحوه انتخاب و کاربرد چسب سنگ