Netefe

رزین اپوکسی کفپوش

 در رزین, رزین اپوکسی

رزین اپوکسی کفپوش

رزین اپوکسی کفپوش ، هر یک از ترکیباتی که یا گروه عاملی آن‌ها اپوکساید باشد یا به طور کامل از رزین اپوکسی پلیمره شده باشند، اپوکسی تلقی می شوند. و رزین اپوکسی دو جزئی که به آن پلی اپوکساید نیز گفته می شود، به دسته ای از پلیمر های فعال گفته می شود که شامل گروه های اپوکسایدی هستند.

مونومرهای موجود در رزین اپوکسی بتن می توانند در حضور کاتالیزور مناسب یا برخی از آمین ها، اسیدها، فنول ها، الکل ها و مرکاپتان ها با دیگر مونومرهای خودشان واکنش داده و پلیمره شوند. به این ترکیبات که مونومرهای اپوکساید را تشویق به پلیمره شدن می کنند، اصطلاحا هاردنر گفته می شود. پلیمره شدن یعنی اتصال مولکول های کوچک مونومر به یکدیگر و تشکیل یک مولکول غول پیکر. (مانند اتصال حلقه های زنجیر به یکدیگر و تبدیل شدن به یک زنجیر طویل).

علاوه بر رزین اپوکسی دو جزئی مناسب برای سنگ، می توان به رزینهای اپوکسی دو جزئی چوب نیز اشاره کرد. این اپوکسی برای ساخت وسایل و اشیا دکوری چوبی و نیز افزایش مقاومت چوب و درخشش و جلا دهی چوب و موارد دیگری از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی دیگر از رزین اپوکسی وجود دارد که به آن رزین اپوکسی تزئینی گفته می شود.

مزایا ی کفپوش اپوکسی

  • چسبندگی بالا به سطوح بتونی
  • مقاومت شیمیایی خوب
  • مقاومت مکانیکی بالا
  • بدون حلال و سازگار با محیط زیست
  • دوام بالا
  • ظاهر خوب
  • به عنوان عایق حرارتی موجود است

رزین ماده لزج و چسبناکی می باشد. که در اثر گذشت زمان و همچنین گرما سخت می شود. خرید رزین اپوکسی محصولی است که صنعتگران با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا برای استفاده در صنایع مختلف از قبیل صنعت ساخت و ساز تولید کرده اند. در واقع این ماده جایگزین رزین طبیعی است که  از مزایای متنوعی نسبت به رزین طبیعی برخوردار است. از جمله مقاومت، استحکام، توانایی تولید و قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های طبیعی داشته و همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف نیز رو به افزایش است.

چسب سنگ اپوکسی

کاربردی‌ ترین رزین اپوکسی در مقاوم‌سازی ساختمان با FRP است و از دو قسمت رزین اپوکسی و سخت‌کننده تشکیل‌شده و مقاومت بسیار بالایی دارد. موارد مصرف رزین اپوکسی عبارتند از: ساخت کامپوزیت‌های FRP  برای استفاده در صنایع مختلف مانند ترمیم و مقاوم‌سازی ساختمان، ساخت کامپوزیت‌های FRP، خودروسازی، هواپیماسازی و ….

به طور کلی دو نوع پلیمره شدن وجود دارد. پلیمره شدن ترموست و ترموپلاست. ترموست بدین معناست که پس از پلیمره شدن و سخت شدن رزین، دیگر امکان بازگشت وجود ندارد. ترموپلاست به این معنی است که پس از پلیمره شدن با گرما دادن یا استفاده از حلال، می توان دوباره مولکول ها را از هم جدا کرد و مونومرهای آزاد تشکیل داد. از واکنش مونومرهای اپوکسی، پلیمری از نوع ترموست با خواص حرارتی، شیمیایی و مکانیکی مناسب به وجود می آید.
اپوکسی کاربردهای فراوانی دارد. از جمله این کاربردها می توان به عنوان پوشش بر روی برخی فلزات، استفاده در صنایع الکترونیک، صنایع رنگ، کامپوزیت های مسلح شده با فیبرهای اپوکسی و غیره اشاره کرد.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

رزین اپوکسی دو جزئیرزین مگاپوکسی