Netefe

نحوه انتخاب و کاربرد چسب سنگ

 در بلاگ

نحوه انتخاب و کاربرد چسب سنگ

نحوه انتخاب و کاربرد چسب سنگ ، کاشی های سنگ های طبیعی در فضای داخلی و خارجی بسیار محبوب هستند؛ زیرا در انواع مختلفی وجود دارد و هر یک فضای خاصی را برای محیط ایجاد می کند. با این وجود، سنگ طبیعی ساده ترین ماده برای کار نیست: هنگام نصب کاشی ها، یک چسب مخصوص سنگ تراورتن مورد نیاز است. چسب های زیادی برای کاشی های سنگ طبیعی وجود دارد؛ اما هر نوع سنگی به چسب سنگ یکسان نیاز ندارد.

چسب مناسب سنگ طبیعی باعث بی عیب و نقص بودن کاشی کاری می شود و کاربرد سریع تر و آسان آن را تضمین می کند. با این حال، انتخاب اشتباه یک چسب سنگ با تأثیر بر خصوصیات فیزیکی یا بصری کاشی سنگ طبیعی منجر به شکست می شود. بنابراین، انتخاب بهترین چسب ممکن برای نوع خاص سنگ طبیعی بسیار مهم است.

 چسب سنگ ها نیز انواع مختلف و متعددی دارند که انتخاب بهترین چسب سنگ اسلب برای بهره بردن از آن کمی دشوار است. اما ما به شما کمک می کنیم تا با بهترین چسب سنگ اسلب آشنا شوید و از آن استفاده نمایید. چسب سنگ اسلب مگاپوکسی بهترین چسب سنگ اسلب موجود در بازار است. در ادامه سعی میکنیم ویژگی های منحصر بفرد چسب سنگ اسلب مگاپوکسی را بیان کنیم تا دلایلی متقن برای ادعای خود ذکر کرده باشیم.

نحوه انتخاب چسب سنگ برای کاشی های سنگ طبیعی

کاشی کاری سنگ طبیعی جو خاصی را در محیط ایجاد می کند؛ با این حال، کاشی کاری نیاز به توجه ویژه ای دارد، به خصوص در مورد چسب سنگی که کاشی ها را در جای خود نگه می دارد. از آنجا که انواع مختلفی از سنگ های طبیعی وجود دارد، گزینه های چسب زیادی نیز وجود دارد؛ با این حال هر چسب مناسب هر نوع سنگ نیست. هنگام انتخاب بهترین چسب سنگ برای سنگ طبیعی، باید به برخی از سوالات مهم پاسخ داده شود.

  • سطح مورد نظر از چه چیزی ساخته شده است؟

اولین عاملی که در هنگام انتخاب چسب برای سنگ طبیعی باید در نظر گرفته شود، لایه ای است که روی سنگ ها یا کاشی ها قرار داده می شود. بستر از چه موادی ساخته شده است؟ متخلخل است یا جاذب؟ آیا می تواند وزن کاشی ها را تحمل کند؟ این ها همه عواملی هستند که مشخص می کنند کدام مواد چسب کاشی و سنگ طبیعی را می توان روی بستر خاص استفاده کرد. بفهمید بستر شما به چه نوع چسبی نیاز دارد!

برای جلوگیری از اشتباهات پرهزینه، همیشه توصیه های سازنده چسب را در مورد لایه های مناسب و کاشی ها مطالعه کنید.

  • از کدام نوع سنگ طبیعی استفاده می شود؟

اصطلاح کاشی سنگ طبیعی، تمام کاشی های ساخته شده از سنگ طبیعی را پوشش می دهد. این ها را می توان به سه گروه سنگ آهکی، غیر آهکی و تخته سنگ تقسیم کرد:

  • سنگ طبیعی آهکی: انواع سنگ های حاوی کربنات کلسیم مانند سنگ آهک و سنگ مرمر و برخی از انواع ماسه سنگ.
  • سنگ طبیعی غیر آهکی: انواع سنگ های طبیعی که حاوی کربنات کلسیم نیستند از جمله گرانیت، ماسه سنگ و بازالت.
  • تخته سنگ: سنگ دگرگونی در مدت زمان طولانی تشکیل شده است. نتایج حاصل از ترکیبی از انواع سنگ و مواد معدنی دیگر.

مهم ترین تفاوت بین انواع سنگ در انتخاب چسب سنگ، تخلخل آن است. کاشی های سنگ طبیعی متخلخل مانند سنگ آهک و ماسه سنگ نیاز به چسبی دارند که جذب منافذ کاشی نشود. کاشی های غیر متخلخل مانند سنگ مرمر و گرانیت را می توان با طیف گسترده تری از انواع چسب سنگ پیوند داد. همچنین رنگ کاشی به عنوان یک کاشی رنگ روشن یا شفاف (سنگ مرمر و سنگ آهک) هرگز نباید با چسب رنگی ترکیب شود. لایه چسب می تواند از طریق کاشی نشان داده شود که روی رنگ کاشی کاری تمام شده تأثیر می گذارد.

  • سنگ یا کاشی در چه نوع محیطی گذاشته می شود؟

معمول ترین کاربردهای کاشی سنگ طبیعی در دیوارها و کف ها صورت می گیرد. با این حال، این دو برنامه با یک چسب قابل انجام نیستند. دیوارها به اتصال عمودی احتیاج دارند؛ به همین دلیل چسب باید آنقدر محکم باشد که بتواند کاشی ها را در جای خود نگه دارد، حتی در مواردی که چسب کاملا خوب نشده است.

همچنین وزن کاشی دیواری در انتخاب چسب تأثیر دارد. هنگام گذاشتن کاشی های سنگ طبیعی روی کف، نیاز هوایی چسب باید در نظر گرفته شود. بیشتر چسب ها برای کاشی های سنگ طبیعی نیاز به هوا دارند؛ با این حال برای کف سایر روش های پخت مفید تر هستند؛ زیرا هوا در زیر کاشی های کف زیاد نیست.

انتخاب چسب سنگ نیز تحت تأثیر قرار دادن کاشی کاری در داخل یا خارج قرار می گیرد. به خصوص کاشی کاری های خارجی نیاز به توجه دارد؛ زیرا شرایط کاربرد، دما و رطوبت ممکن است متفاوت باشد. شرایط نباید خیلی گرم و نه خیلی سرد باشد و درصد رطوبت باید در محدوده داده شده باشد.

نه تنها کاربرد مهم است، بلکه دوام مورد نیاز چسب سنگ نیز باید در نظر گرفته شود: کاشی کاری خارجی در معرض عناصر و همچنین درجه حرارت شدید و نوسانات شدید است که نیاز به قدرت و انعطاف پذیری چسب دارد. توجه داشته باشید که انعطاف پذیری چسب مورد نیاز است؛ به خصوص هنگامی که کاشی کاری روی گرمایش کف انجام می شود.

نگهداری سنگ طبیعی

صرف نظر از نوع سنگ یا چسب سنگ، سنگ طبیعی هر از گاهی نیاز به نگهداری دارد. تمیز کردن، محافظت و مراقبت از سنگ طبیعی باید با محصولات طراحی شده برای این منظور انجام شود. محصولات مراقبت از سنگ طبیعی را می توان به دو گروه تقسیم کرد:

سیلر

به خصوص سطوح متخلخل سنگ طبیعی باید با درزگیری شود؛ زیرا در معرض آلودگی و آوار هستند که ممکن است به خصوصیات بصری یا فیزیکی سنگ آسیب برساند. سیلر نیاز به تمیز کردن کاشی ها را کاهش می دهد و از لکه گیری غیر قابل برگشت جلوگیری می کند.

پاک کننده ها

برای انواع سنگ های طبیعی موجود است، پاک کننده ها آلودگی ها و لکه های کاشی یا سنگ و همچنین دوغاب بین سنگ را پاک می کنند. مطمئن شوید از پاک کننده ای استفاده می کنید که برای نوع خاص سنگ طراحی شده است تا از آسیب آن جلوگیری کند. 

چسب اپوکسی مخصوص سنگ

انواع چسب سنگ برای کاشی های سنگ طبیعی

چسب های کاشی های سنگ طبیعی بسیار زیاد است و در صورت استفاده صحیح، همگی باعث کاشی کاری سریع و کارآمد، بادوام و خیره کننده می شوند. در اینجا می توانید سه نوع متداول چسب برای کاشی های سنگ طبیعی را پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که این تنها انواع نیست: با ما تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در مورد گزینه های چسب دریافت کنید.

چسب های کاشی مبتنی بر سیمان: چسب های پایه سیمانی که با نام ملات نیز شناخته می شود، در دو نوع وجود دارد: چسب های کاشی کف تخت و ضخیم. به شرطی که مانند سنگ مرمر و گرانیت غیر متخلخل باشند، می توان از آن ها برای ریختن اکثر کاشی های سنگ طبیعی استفاده کرد. گزینه های معمول رنگ سفید و خاکستری است.

چسب مگاپوکسی : مگاپوکسی یکی از قوی ترین چسب های امروزی است. در فرمول بندی مناسب از مگاپوکسی ساختاری با مقاومت بالا در کاشی کاری های سنگ طبیعی نیز استفاده می شود. مگاپوکسی معمولا انعطاف پذیر است که چسب را برای کاشی کاری های خارجی ایده آل می کند. احتمالا تحت تأثیر نوسانات دما یا افراط قرار نمی گیرد.

چسب های پلیمری سفارشی: از آنجا که چسب های پلیمری همه کاره هستند و به راحتی اصلاح می شوند، برای کاشی کاری های سنگ طبیعی نیز مناسب هستند. چسب های پلیمریزاسیون به خصوص انعطاف پذیر از سنگ طبیعی سود می برند. فرمولاسیون چسب را نیز می توان به راحتی متناسب با هدف سفارشی کرد.

همچنین چسب های کاشی با ویژگی های خاص مانند چسب مقاومت در برابر حرارت ، در صورت گرم شدن کف، عایق صدا برای کف و دیوار کاشی و همچنین چسب های ویژه برای مناطق مرطوب مانند دوش و اتاق های لباس وجود دارد.

گرمایش کف و چسب سنگ طبیعی

صرف نظر از نوع گرمایش کف، کاشی کاری و سنگ کاری روی آن باید با استفاده از چسب کاشی انعطاف پذیر نصب شود.

در برخی کشورها گرمایش از کف محبوبیت بیشتری دارد. سطوح کوچک معمولا با استفاده از گرمایش برقی کف گرم می شوند؛ در حالی که سطوح بزرگ تر با استفاده از لوله های آب گرم گرم می شوند. در هر دو حالت توصیه می شود از چسب کاشی انعطاف پذیر استفاده کنید؛ زیرا منبع گرما نزدیک به کاشی است و ممکن است باعث حرکت شود.

گرمایش از کف را می توان در کف های جدید که پس از آن کاشی کاری شده اند یا در کف های بتون یا کاشی قدیمی که کاشی کاری جدیدی در بالای بخاری دریافت می کنند، نصب کرد. همچنین در این موارد چسب کاشی انعطاف پذیر بهترین نتیجه را دارد. برای مشاوره در مورد بهترین چسب کاشی با ما تماس بگیرید.

بهترین چسب سنگ را برای کاشی های سنگ طبیعی در پروژه خود تهیه کنید

همیشه انتخاب چسب برای کاشی های سنگ طبیعی کار ساده ای نیست؛ زیرا فاکتورهای زیادی در انتخاب موثر است. در صورت نیاز به کمک در انتخاب بهترین چسب برای پروژه خود، با ما تماس بگیرید!

نحوه چسباندن سنگ دیوار

دیوارهای سنگی دارای شکل و شمایل روستایی هستند.

سنگ های دیواری که در اصطلاح دیگر به آن ها روکش سنگ گفته می شود، قطعات نازکی از سنگ هستند که تراشیده یا به طور طبیعی به قطعات کاشی شکسته شده اند. منظور این است که هنگام پایان نصب شبیه سنگ های واقعی هستند که روی هم انباشته شده اند. بسته به نوع تکیه گاه شما در پشت سطح سنگ، می توان آن ها را سیمان کرد یا در جای خود چسباند.

لایه ضد آب

قبل از نصب هر گونه سنگ دیواری ، اطمینان حاصل کنید که یک لایه ضد آب وجود دارد. صرف نظر از اینکه آن ها را سیمان کاری کنید یا آن ها را بچسبانید، سنگ ها هنوز هم باید در بالای یک لایه ضد آب نصب شوند که آب می ریزد تا به ساختار پشت آسیب نرساند.

نصب سنگ ها بدون عایق رطوبتی می تواند رطوبت موجود در دیوارها یا پایه را قفل کند. لاتکس رنگ آمیزی شده، ورق های پلاستیکی، درزگیری های مبتنی بر تار رنگ آمیزی شده و سیستم های غشای پلاستیکی به هم پیوسته، همه بسته به تنظیمات نصب کننده و در مورد روکش های سنگ ساخته شده توسط انسان، به توصیه های سازنده برای ضد آب بودن استفاده می شود.

چوب یا بتن

قبل از اینکه بتوانید سنگ های دیواری را چسب بزنید، باید بررسی کنید که پایه یا دیوار بتون است یا چوبی. اگر بتون است، می توانید قطعات را بعد از ضد آب شدن به دیوار بچسبانید؛ اما اگر چوبی باشد مجبورید نه تنها دیوار را ضد آب کنید، بلکه یک لایه توری فلزی نصب کنید که به دیوار چسبانده می شود. سپس یک لایه بتن در بالای این قسمت پخش می شود و اجازه می دهد خشک شود تا پایه کافی برای هر نوع چسب یا سیمان فراهم شود.

کاربرد چسب سنگ

سیمان تماسی، چسب های سیلیکونی، چسب های اپوکسی و چسب های ساختمانی همه منظوره می توانند با سنگ های طبیعی کار کنند. اندازه شکاف بر اساس اندازه سنگ تعیین می شود. برای اندازه مناسب ماله به دستورالعمل های سازنده چسب مراجعه کنید. یک برش 3/8 اینچی برای کاشی های 12 اینچی معمول است و کاشی های بزرگتر و کوچک تر به برش های بزرگ تر و کوچک تر نیاز دارند.

این همچنین در یک لوله درزگیر وجود دارد که شما آن را در یک تفنگ درزگیر نصب می کنید و سپس به پشت قطعات جداگانه به صورت پنج ستاره می کشید؛ یک حلقه در هر گوشه و یکی در مرکز. حفره های اندازه تخم مرغ برای کاشی های 12 اینچی مناسب هستند. سپس آن ها را به جای خود فشار داده، جابجا کرده و با گوه فاصله می گیرند تا در برخی از تاسیسات اتصالات قرار گیرد، سپس فرصت خشک شدن، دوغاب سازی و اتمام به آن ها داده می شود.

برش دادن

قطعات جداگانه ای را که باید برای محل های خروجی دیواری یا وسایل دیواری یا گوشه ها و مناطق مشابه تغییر اندازه دهند، می توان به دو روش ثابت کرد. اولین مورد با اره مرطوب کاشی است؛ زیرا این کاشی ها در اصل کاشی های سنگی طبیعی هستند که به صورت عمودی نصب می شوند. مورد دیگر این است که با استفاده از چکش و اسکنه به دنبال ظاهری طبیعی و خشن بروید تا سنگ ها تقریبا به شکل قبل از نصب بر روی دیوار درآیند.

سنگ کار

سنگ کار

دستور العمل های آماده سازی سطح استخر قبل از کاربرد چسب مگاپوکسی

اگر سطح استخر قبلا رنگ آمیزی شده است؛ اما از سالم بودن سطح رنگ آمیزی شده فعلی اطمینان ندارید، آزمایش زیر را انجام دهید: یک پارچه را در زایلن یا استون خیس کنید و رنگ خشک را به مدت 1 دقیقه به طور مداوم مالش دهید. اگر رنگ قدیمی لمس شود، احتمالا همان لاستیک کلردار است. اگر سطح هیچ تاثیری نداشته باشد و بدون باقی مانده چسبنده جلا بیشتری پیدا کند، احتمالا یک پوشش اپوکسی است. رنگ استخر اپوکسی نمی تواند روی لاستیک کلر زده شود. شما باید تمام سنگ های لاستیکی کلر را با آسیاب کاملا پاک کنید؛ در صورت عدم انجام این کار باعث لایه شدن اپوکسی می شود.

بسیار توصیه می شود که تمام سطوح اپوکسی رنگ شده ماسه خوبی داشته باشند، چه به صورت مکانیکی و چه به صورت دستی با استفاده از حدود 40 – 60 شن. ابتدا باید بقایای شل، رنگ پوسته و گرد و غبار پاک شود. پوسته پوسته شدن باید با سنباده زدن یا سنگ زنی سطح با استفاده از دیسک نوع ZEC برداشته شود. هر گرد و غبار را بگیرید.

سطح نیاز به فشار آب با یک تمیز کننده فشار قوی دارد. ما توصیه می کنیم حدود 4000psi کافی باشد. بلسترهای برقی معمولی از نوع Gerni ممکن است کافی نباشد.

اسید شویی و روش تمیز کردن را دنبال کنید.

قبل از رنگ آمیزی سطح بتن باید از نظر رطوبت آزمایش شود. بسته به دما ممکن است خشک شدن آن چند روز یا چند هفته طول بکشد. رطوبت سنج را می توان خریداری کرد. استفاده از پلاستیک شفاف که به سطح چسب زده شده است، رطوبت باقیمانده را هنگام پخت در آفتاب آشکار می کند.

توصیه می شود که یک استخر بتن همیشه باید با استفاده از درزگیر آغازگر اپوکسی آب بندی شود.

بررسی تعادل آب: مهم ترین قسمت هر سطح استخر صرف نظر از نوع سطح آن با اختلاف زیاد تعادل آب است. این فقط سطوح رنگ شده نیست. وقتی تعادل صحیح آب به طور مداوم حفظ شود، دلیلی برای فرسایش سطح استخر شما وجود ندارد؛ غیر از ساییدگی. بسیار مهم است که این تغییرات پارامترها را به فروشگاه استخر، کارکنان نگهداری خود اطلاع دهید. اگر از رایانه استفاده می شود، بدون توجه به ساختار، نوع سطح باید “Paint” ذکر شود.

عدم کنترل تعادل آب در استخر روی پوشش تأثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد “لرزاندن” سطح شود. گچ زدن سطح یک لایه سفید پودری روی سطح استخر است. اغلب با تعادل آب، مالش سطح و تمیز کردن فیلتر رسوب اصلاح می شود. تمام سطوح دیگر ممکن است طبق توصیه مشاور حرفه ای یا تامین کننده تنظیم شود.

متخصصان ما نکات و ترفندهای لازم برای کمک به شما در درزگیری استخر و مراقبت از آن را می دانند. برای این منظور می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

کدام چسب سنگ برای پروژه شما بهتر است؟

در صورت نیاز به اطلاعات اضافی در مورد چسب های کاشی سنگ طبیعی یا تمایل به کمک در انتخاب بهترین محصول با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما خوشحال هستند که به شما کمک می کنند تا چسب سنگ مورد نیاز پروژه خود را در اختیار شما قرار دهند.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

چسب مگاپوکسی سنگ اسلبدانستنی های چسب کاشی