Netefe

چسب دو جزئی مگاپوکسی

 در چسب

چسب دو جزئی مگاپوکسی

چسب دو جزئی مگاپوکسی

چسب دو جزئی مگاپوکسی یک نوع چسب اپوکسی است که از دو ماده اصلی یا جزء تشکیل شده است: رزین و اکسید کننده. این دو قسمت باید قبل از استفاده به صورت مخلوط شده و ترکیبی یکنواخت از چسب را تشکیل دهند تا به عملکرد بهتری دست یابیم.

  1. رزین: قسمت اول یا رزین معمولاً یک ماده اپوکسی است که در بیشتر موارد به صورت مایع یا ژلاتینی ارائه می‌شود. این رزین عمدتاً از گروه‌های اپوکسید مانند بیسفنول A و بیسفنول F تشکیل شده است.
  2. اکسید کننده: قسمت دوم یا اکسید کننده معمولاً یک ماده سخت‌کننده است که با ترکیب با رزین، فرآیند پلیمریزاسیون را آغاز می‌کند و باعث تشکیل اتصال دائمی میان دو سطح مختلف می‌شود. این اکسید کننده معمولاً یک آمین است، اغلب دی‌آمین‌ها یا پلی‌آمین‌ها مانند اتیلن دی‌آمین.

بعد از مخلوط شدن این دو قسمت، چسب دو جزئی مگاپوکسی شروع به ترکیب و پلیمریزاسیون می‌کند. این فرآیند باعث ایجاد یک محیط سخت و مقاوم میان دو سطح متصل شده و اتصالی دائمی و محکم بین آنها ایجاد می‌شود.

چسب دو جزئی مگاپوکسی به دلیل ویژگی‌های مانند قدرت چسبندگی بالا، مقاومت در برابر فشار و حرارت، مقاومت به مواد شیمیایی و مقاومت الکتریکی بالا، در انواع مختلفی از برنامه‌های صنعتی، ساختمانی و حتی آماتوری استفاده می‌شود.

برای تولید همه ی انواع چسب از جمله چسب دو جزئی مگاپوکسی به طور کلی از یک ماده ی پایه و اساسی برای همه ی انواع چسب مورد استفاده قرار می دهند. وینیل استات یک ماده ی اساسی در تولید انواع چسب است. وینیل استات در نتیجه ی واکنش شیمیایی اسید استیک تولید می شود و در تولید چسب ها به کار می رود. وینیل استات در واقع یک پلیمر می باشد که طی واکنش شیمیایی به وجود امده و با بالا رفتن وزن مولکولی به تولید می رسند.

استفاده از این روش علی الخصوص سنگ کار جهت نصب سنگ های با تخلخل تقریبا ناچیز بسیار کارساز می باشد. و دیگر نیازی به شاسی کشی ساختمان و اسکوپ سنگ که در روش نصب تر وجود داشت نمی باشد.

چسب های اپوکسی تقریبا پنجاه سال است که از تولید اولین نمونه ی آنها می گذرد و در تمام طول این مدت به تدریج بر کیفیت این چسب افزوده شده و در تمام مدت این سال ها چسب های اپوکسی نظیر چسب دو جزئی مگاپوکسی گوی سبقت را از دیگر چسب های موجود در بازار ربوده اند. اپوکسی ها نوعی از پلیمرهای واکنشی می باشند که در برگیرنده ی گروه های اپوکسید می باشند.

مزایای چسب دو جزئی مگاپوکسی

1. مقاومت فوق العاده:

از مزایای چسب دو جزئی مگاپوکسی مقاومت بسیار بالای ان در برابر فشار، حرارت، ضربه و مواد شیمیایی می باشد.

2. انعطاف‌پذیری:

این نوع چسب اغلب از ویژگی انعطاف‌پذیری مناسببرخوردار است که برای اتصالاتی که نیاز به تغییر شکل و انقباض دارند بسیار گزینه مناسب می باشد.

3. تراکم و عایق‌بندی:

مگاپوکسی قادر است باعث تراکم و عایق‌بندی مناسب گردد و از ورود رطوبت یا مایعات به داخل نقاط اتصالی جلوگیری نماید.

4. زمان خشک شدن قابل کنترل:

برای بعضی از محصولات مگاپوکسی، این ویژگی به عنوان مزیت مطرح می‌گردد. به این معنی که می‌توان زمان خشک شدن و اتصال دهی را کنترل کرد و کارایی مناسبی را به کاربران ارائه داد.

5. مقاومت در برابر حرارت:

برخی از نوع‌های مگاپوکسی دارای مقاومت مناسب در برابر دماهای بالا و پایین می باشند که این ویژگی را برای کاربردهای مختلف استفاده میگردد.

چسب مگاپوکسی دو جزئی

یک چسب دو جزئی با قدرت چسبندگی بسیار بالا می باشد. این چسب ها همچنین استحکام بسیار خوبی دارند به گونه ای که می توان برای سالیان متوالی از آنها استفاده نمود. چسب مگاپوکسی برای اتصال و چسباندن مواد مختلف نظیر انواع سنگ های موجود در بازار مثل گرانیت، مرمر، مرمریت و حتی برای سنگ های نرم فلکس استون و نیز برای انواع فلزات و چوب ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی مهم در خصوص چسب سنگ اپوکسی استفاده از آن در هر دو محیط داخل و خارج ساختمان می باشد.

چسب سنگ اپوکسی

این ماده خمیری شکل با زمان کار ۳ دقیقه و قدرت بالا جهت نصب انواع سنگ و اتصالات بکار می رود. چسب مگاپوکسی دارای ساختاری دو جزئی و با پایه اپوکسی می باشد. زمانی که این ماده خمیری شکل به صورت صحیح، قوام یابد به ماده ای جامد تبدیل می شود.

که در برابر سایر مواد شیمیایی مقاوم بوده و به جهت استحکام بسیار بالایی که دارد. یک پیوند شیمیایی همیشگی به وجود می آورد. که با گذشت زمان دچار هیچ گونه تغییر شیمیایی نمی گردد. این چسب در عین انعطاف پذیری، در مقابل فشار مقاوم بوده و همچنان استحکام خود را حفظ می نماید.

جزء  A و B را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط کرده و ماده خمیری شکلی بدست می آید. این چسب اگر به درستی تهیه نشود. به حالت خمیری شکل باقی می ماند. از این چسب در محل اتصالات و به صورت لقمه ای بروی بتن ، سنگ یا فلز به میزان لازم قرار دهید.

شرکت نگین تجارت فردوس

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین ها بر جای گذاشته است.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

چسب آب بندیچسب مقاوم در برابر حرارت