Netefe

چسب صنعتی اپوکسی

 در چسب صنعتی

چسب صنعتی اپوکسی

چسب صنعتی اپوکسی

چسب صنعتی اپوکسی

چسب صنعتی اپوکسی ، چسب اپوکسی یک ماده قوی در چسبندگی است. که بر پایه رزین بوده و مقاومت بالایی درعملکرد از خود دارد. این محصول در کار اتصالات دو شئ به هم به خوبی عمل کرده و می تواند تا مدت های طولانی تری بر روی کار بمانند.

چسب های اپوکسی نوعی از چسب های موجود در بازار می باشند. این چسب ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. و همچنین در موارد بسیار زیادی هم به کار می روند. چسب های اپوکسی بر پایه ی رزین اپوکسی تولید می شوند. و چسب های اپوکسی را با کم و زیاد کردن گرید رزین اپوکسی ها و همچنین با اضافه کردن مواد مختلفی نظیر فلزات متفاوت و سرامیک ها و چسب سرامیک و غیره خواص و ویژگی های متفاوت را پیدا می کنند.

چسب سنگ ها به طور کلی سه نوع می باشند. چسب سنگ های خمیری، چسب سنگ های پودری و چسب سنگ اپوکسی. به طور کلی برای نصب سنگ در هر فضایی از جمله فضای بیرون و درون ساختمان از دو روش می توان بهره برد. یکی از روش های نصب انواع سنگ ها، روش نصب دوغابی می باشد. که روشی سخت و دشوار و زمانبر می باشد.

و دیگری روش نصب خشک می باشد. در این روش، سنگ کار به کمک چسب های متفاوت و متعددی که در بازار وجود دارند. اقدام به سنگ کاری خواهد کرد. حین استفاده از هر نوع چسب سنگی، سنگ کار، سنگ ها را روی سطح مورد نظر می چسباند.
این نوع چسب از دو بخش اصلی، رزین اپوکسی و عامل اصلاح‌کننده تشکیل شده است. این دو بخش را در هنگام استفاده باید ترکیب کرده و اجازه داده شود تا دچار واکنش شیمیایی شوند و خود را به صورت بسته‌بندی قوی تبدیل کنند.

چسب سنگ مصنوعی

این چسب به حدی قدرت چسبندگی دارد که از آن برای موارد صنعتی نظیر استفاده در ساخت هواپیماها، ساخت اتاق خودروها، ساخت پل ها و سازه های مختلف و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. به این چسب اپوکسی که برای مصارف صنعتی تولید شده و به کار میرود چسب صنعتی اپوکسی می گویند.

کاربرد چسب اپوکسی

چسب سنگ اپوکسی یک نوع چسب قوی است که به عنوان یکی از بهترین چسب‌های برای نصب سنگ‌های طبیعی و مصنوعی به کار می‌رود. این چسب خشک شده بسیار مقاوم در برابر آب، حرارت و فشار است و برای نصب سنگ در داخل و خارج ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد زیاد اپوکسی در کامپوزیت های FRP است اما علت عدم کاربرد مناسب در این محصولات قیمت بالای چسب می باشد. زیرا کامپوزیت ها بیشتر از جنس پلیمر های کربنی و شیشه ای تولید می شوند این پلیمرها به خاطر ترکیب با چسب رزین اپوکسی جایگزین مناسبی برای کامپوزیت های پلی استر و آلیاژهای فلزی هستند.

همچنین برای اتصال کلیه قطعاتی که تحت تاثیر نیروهای مکانیکی مانند کشش، فشار، ضربه و ارتعاش قرار دارند. و کلیه قطعاتی که در محیط های شیمیایی،روغن ها، حلال ها و نمک ها بکار می‌ روند. در عین حال جهت اتصال و ترمیم کلیه قطعات فلزی مانند بدنه قالب ها،چرخ دنده‌ها، شفت ها، بوش ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

چسب صنعتی اپوکسی

به طور کلی، کاربردهای چسب سنگ اپوکسی عبارتند از:

  • چسب سنگ اپوکسی برای نصب سنگ‌های طبیعی مانند سنگ‌های گرانیت، مرمر و تراورتن به کار می‌رود. این چسب به دلیل قابلیت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر آب و حرارت، بهترین راه حل برای نصب سنگ‌های طبیعی است.
  • چسب سنگ اپوکسی برای نصب سنگ‌های مصنوعی مانند کامپوزیت سنگ به کار می‌رود. این چسب به دلیل قابلیت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر آب و حرارت، بهترین راه حل برای نصب سنگ‌های مصنوعی است.
  • چسب سنگ اپوکسی به عنوان یک روش تعمیر سنگ‌های شکسته و یا مجروح به کار می‌رود. با استفاده از این چسب، سنگ‌های شکسته و یا مجروح می‌توانند تعمیر شوند و به حالت اولیه خود بازگردند.
  • چسب سنگ اپوکسی برای نصب پله‌های سنگی به کار می‌رود. این چسب به دلیل قابلیت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر آب و حرارت، بهترین راه حل برای نصب پله‌های سنگی است.
  • چسب سنگ اپوکسی برای نصب محوطه سنگی به کار می‌رود. این چسب به دلیل قابلیت چسبندگی بالا و مقاومت در برابر آب و حرارت، بهترین راه حل برای نصب محوطه سنگی است.

این چسب به دلیل داشتن ترکیبات آلی آتش زا قابل اشتعال است. و در موقع استفاده باید محیط تهویه مناسبی داشته باشد و در محیط های بسته استفاده نشود. در حمل و نقل و انبارداری باید نکات ایمنی در مورد مواد آتش زا رعایت شود. در زمان استفاده حتماً از لباس کار، ماسک های تنفسی، دستکش های ایمنی استفاده شود.

چسب اپوکسی مخصوص سنگ صنعتی در بسته بندی های مختلف با وزن های گوناگون به فروش می رسد. و به روش های مختلف قابل خریداری می باشد ولی به دلیل قیمت های مختلف بهترین روش خرید اینترنتی است.

ویژگی های چسب اپوکسی

  •  چسبندگی بالا
  • خواص مکانیکی (مقاومت خمشی، ضربه ای ، فشاری و استحکام کششی)
  • خواص الکتریکی و حرارتی مطلوب
  • -افزایش میزان ضریب انعطاف‌پذیری با افزایش دما در این چسب

ز آنجا که چسب اپوکسی دارای ویژگی‌های قوی و چسبندگی طولانی مدت است، مشخص است که در بسیاری از موارد نیاز به دقت و هنر در استفاده از آن وجود دارد. همچنین، رعایت دستورالعمل‌های استفاده و احتیاط‌های ایمنی و محیط زیست نیز بسیار مهم است.

چسب صنعتی اپوکسی

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

چسب مگاپوکسی