Netefe

سبک سازی ساختمان

 در Uncategorized

سبک سازی ساختمان

سبک سازی ساختمان ، اغلب اوقات، این معمار است که مدیر پروژه ساخت و ساز است. به عنوان طراح یک ساختمان، وی همچنین بهترین گزینه برای نظارت بر ساخت و ساز و نظارت بر تمام مراحل یک پروژه معماری است. با همکاری یک متخصص طراحی فنی، اقتصاددان یا سایر شرکا،گاهی اوقات میتوان بسته به ویژگی های پروژه کار را انجام می دهد.

کاهش وزن ساختمان یا سبک سازی ساختمان، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که باعث می‌شوند وزن ساختمان کاهش یابد. این اقدامات می‌تواند شامل استفاده از مصالح سبکتر، انجام تحلیل‌های سازه‌ای بهینه، افزایش کارایی سیستم‌های ساختمانی و مصرف انرژی کمتر و … باشد. به طور کلی، ساختمان‌های سبک‌تر هزینه‌ی ساخت، حمل و نصب کمتری دارند و همچنین زمان ساخت کوتاه‌تری نیاز دارند. همچنین، ساختمان‌های سبک‌تر، کمتر انرژی مصرف می‌کنند و در نتیجه هزینه‌های اجرایی و نگهداری آن‌ها کمتر است.

یکی از مزایای چسب سنگ و یا چسب سرامیک دیوار و چسب سرامیک کف مقاومت آن در برابر عوامل مخرب و تغییرات آب و هوا مانند سرما و گرما و نفوذ آب بوده و مقاومت خود را  پس از خشک شدن در دمای بین صفر تا مثبت شصت درجه سانتی‌ گراد حفظ خواهد کرد. این چسب علاوه بر مقاومت در برابر عوامل محیطی پس از خشک شدن در مقابل انواع حلال‌ های شیمیایی مانند اسید ها، گازوئیل، نفت، گاز و روغن‌ ها نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

علت‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است منجر به سبک‌ سازی ساختمان شود:

1. کاهش هزینه‌ها و مصرف انرژی: سبک‌سازی می‌تواند به کاهش هزینه‌های ساخت، نگهداری و اجرای ساختمان منجر شود. همچنین، با کاهش وزن و استفاده از مصالح سبک‌تر، مصرف انرژی نیز کاهش می‌یابد.

2. افزایش انعطاف‌پذیری: سبک‌ سازی ساختمان می‌تواند انعطاف‌پذیری ساختمان را افزایش داده و امکان انجام تغییرات بعدی را فراهم کند. این امر می‌تواند در شرایط تغییرات محیطی، استفاده مجدد ساختمان یا تغییر کاربری آن مؤثر باشد.

3. محیط زیست: با استفاده از مصالح سبک‌تر و مواد قابل بازیافت و کم‌مصرف، سبک‌سازی ساختمان می‌تواند به کاهش اثرات منفی بر محیط زیست کمک کند.

4. کاهش بار وزنی: منشأ سبک سازی ممکن است برای کاهش بارهای وزنی بر بنا و سازه ها، و بنا به شرایط عملکردی و رفتار سازه ها به وقوع بپیوندد.

5. کاهش مصرف انرژی: نورپردازی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مورد نیاز ساختمان را به هدر نمی‌دهد و در مجموع این مسیرهای انرژی باعث کاهش هزینه‌ها و مصرف در بلند مدت می‌شود.

سبک سازی ساختمان

سبک سازی ساختمان آری یا نه؟!!

به علت صرفه جویی در زمان هزینه و انرژی، کم کردن وزن ساختمان، کم کردن آسیب هایی که به علت  وزن زیاد ساختمان ها سبک سازی ساختمان انجام می شود.  پایین آمدن خسارت های گرفته ازآن از حوادث طبیعی نظیر سیل، طوفان و زلزله  در این چند سال که مورد استفاده قرار گرفته است بسیار مورد توجه قرار گرفته است.  چون وزن زیاد مصالح ساختمان باعث تخریب آن می‌شود و خسارت مالی و جانی را در پی دارد، سبک سازی ساختمان علاوه بر مقاوم سازی ساختمان باعث عمر مفید و بیشتر ساختمان در برابر وزن زیاد مصالح و خطرات طبیعی می‌شود.

سبک سازی ساختمان چه مزایایی دارد؟

سبک سازی ساختمان دارای بسیاری از مزایا است. در زیر، برخی از اصلی‌ترین مزایا را ذکر می‌کنم:

1. صرفه‌جویی در انرژی: سبک سازی ساختمان باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. استفاده از عایق‌ها، ورود نور طبیعی، سیستم‌های تهویه مکانیکی موثر و استفاده از تجهیزات بهینه در ساختمان، انرژی مصرفی را کاهش می‌دهد و موجب کاهش هزینه‌های انرژی می‌شود.

2. محیط زیستی: در جهت حفظ محیط زیست سبک سازی ساختمان از نقش مهمی برخوردار است. با استفاده از مصالح سبک و پایدار، کاهش استفاده از منابع طبیعی، بازیافت مواد و به کارگیری سیستم‌های حفاظت از محیط زیست، ساختمان‌ها با تأثیر کمتری بر محیط زیست ساخته می‌شوند.

3. کاهش هزینه‌ها: ساختمان‌های سبک باعث کاهش هزینه ساخت، نگهداری و عملیاتی می‌شوند. پایین بودن وزن ساختمان

هزینه حمل و نقل و نیروی کار کمتر می شود . همچنین، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات کاهش یافته و عمر مفید بیشتری دارد.

4. امنیت: ساختمان‌های سبک از توانایی بیشتری در مقابل زلزله و نیروهای خارجی برخوردار است. مصالح سبک و فناوری‌های پیشرفته ساختمانی، میزان خطرات را کاهش و ساختمان را ایمن‌تر می‌کنند.

5. زمانی کوتاه‌تر: ساختمان‌های سبک نسبت به ساختمان‌های سنتی زمان کمتری برای ساخت و اتمام پروژه نیاز دارند. این امر باعث کاهش زمان اجرا، افزایش کارایی و موجب سرعت بیشتر در تحویل پروژه می‌شود.

این تنها چند مزیت از بین مزیت‌های سبک سازی ساختمان هستند. به علاوه، سبک سازی ساختمان می‌تواند نقش مهمی در ارتقای راحتی و کیفیت زندگی ساکنان داشته باشد.

چند راه برای سبک سازی ساختمان ؟

به طور کلی، تکنسین ها دو راه برای کاهش وزن ساختمان ارائه می دهند. روش اول استفاده از پلان با کمترین مصالح و ستون می باشد. دومین و رایج ترین روش استفاده از مصالح ساختمانی سبک وزن و مدرن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مصالح ساختمانی از آجر، کاشی، نما گرفته تا دیوار و اسکلت همگی به شکل سبک تری نسبت به نمونه های سنتی به فروش می رسند و استفاده از آن کارآمدترین قدم در جهت سبک معماری است.

مواد سبک وزن چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سنگین ترین وزن هر ساختمان مربوط به اسکلت (ستون ها، دیوارها و کف) است.برای کاهش دادن وزن کلی می توان وزن اسکلت و وزن ساختمان را کاهش داد. به این ترتیب پیمانکاران و کارفرمایان چندین گزینه پیش رو دارند.

اسکلت بتنی را با استفاده از بتن سبک اجرا کنید سازه های بتنی از شبکه ای از بتن مسلح و آرماتور بتن تشکیل شده است. از بتن سبک می توان برای کاهش وزن سازه های بتنی استفاده کرد و خوشبختانه در اختیار شرکت های بزرگ و کوچک در سراسر کشور قرار دارد.

انواع سبک سازی ساختمان

از روش های سبک سازی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سبک کردن اجزای باربر ساختمان
  2. سبک کردن سازه ساختمان

یکی از راه‌های سبک سازی ساختمان سبک کردن اسکلت آن می باشد. زیرا بیشتر وزن ساختمان را تشکیل می‌دهد. استفاده از اسکلت فلزی سبک مانند ال اس اف می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌ های اجرای اسکلت فلزی را کاهش داده و در زمان هم می توان صرفه جویی کرد.

برآورد قیمت هر متر سبک سازی ساختمان

تخمین قیمت هر متر سبک سازی ساختمان بر اساس دو فاکتور مهم فعالیت ‌های مهندسین ناظر و میزانی که وزن ساختمان تقلیل یافته، خواهد بود. اسکلت سبک، دیوار سبک و سقف سبک سه جزء اصلی سبک سازی ساختمان محجسوب می شوند. قیمت اجرای آن ‌ها باید قبل از اجرای پروژه برآورد شود تا از غافلگیری در هنگام اجرای پروژه جلوگیری به عمل آید. با توجه به نوسانات شدید در بازار کشورمان باید گفت که تخمین قیمت هر متر مربع سبک سازی ساختمان، کاری بسیار سخت و تقریباً ناممکن می‌ باشد و به عوامل متعددی وابسته است

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

قیمت هاردنر اپوکسینصاب