Netefe

خرید رزین اپوکسی

 در رزین, رزین اپوکسی

خرید رزین اپوکسی

خرید رزین اپوکسی

در واقع، رزین‌های اپوکسی به دو گروه اصلی دوجزئی و یا یک‌جزئی تقسیم می‌شوند. رزین‌های دوجزئی شامل دو بخش جداگانه از رزین و هاردنر (مخلوط افزودنی) هستند که قبل از استفاده باید با هم مخلوط شوند. این نوع رزین‌ها به دلیل امکان کنترل بهتر زمان خشک شدن و ویژگی‌های فیزیکی بهتر، برای برخی کاربردها انتخاب اولیه هستند. برای استفاده از رزین اپوکسی دوجزئی، باید مقدار معینی از هر دو جزء یعنی رزین و هاردنر یا سخت‌کننده را به نسبت مشخص و تعیین شده توسط تولید کننده مخلوط کرد. این نسبت معمولاً به صورت وزنی یا حجمی مشخص می‌شود و باید به دقت رعایت شود تا بهترین نتیجه را در نهایت بدست آورد.

زمانی رزین چسب اپوکسی مخصوص سنگ به طور کامل پخته خواهد شد که پیوند های شیمیایی میان اجزای رزین و سخت کننده که به آن ها جزء A و جزء B گفته می شود به طور کامل برقرار شود. همچنین زمان پخت رزین اپوکسی با توجه به برند تولید کننده متفاوت خواهد بود.

در بسیاری از موارد، رزین اپوکسی دوجزئی با نام رزین اپوکسی شناخته می‌شود و به فروش می‌رسد. این رزین‌ها بر اساس ساختار شیمیایی مواد تشکیل‌دهنده‌ی آن‌ها، زمانی مشخص از چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد تا کاملاً خشک شده یا به اصطلاح “پخته” شود. این زمان بسته به نوع رزین و سخت‌کننده استفاده شده، دما و شرایط محیطی متفاوت است.

رزین مگاپوکسی در زمره ی رزین های مصنوعی جای می گیرد. برای تولید رزین های مصنوعی از مواد و متریال های شیمیایی مختلف و متعددی استفاده می کنند. در واقع از ترکیب یک سری مواد شیمیایی خاص و متفاوت، رزین های مصنوعی ساخته می شوند. به طور مثال در ساخت رزین های مصنوعی از برخی روغن ها و اسیدهای چرب استفاده می کنند.

رزین اپوکسی دو جزئی

علاوه بر رزین اپوکسی دو جزئی مناسب برای سنگ، می توان به رزین اپوکسی دو جزئی چوب نیز اشاره کرد. این اپوکسی برای ساخت وسایل و اشیا دکوری چوبی و نیز افزایش مقاومت چوب و درخشش و جلا دهی چوب و موارد دیگری از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. نوعی دیگر از رزین اپوکسی وجود دارد که به آن رزین اپوکسی تزئینی گفته می شود.

رزین نام برده، یکی از رزین های برند رزین مگاپوکسی است. این رزین پایه ی اپوکسی دارد. یعنی شفاف و بی رنگ نیست. در واقع رزین های با پایه ی اپوکسی، رنگی می باشند. این رزین غلیظ تر از دو رزین HX و H می باشد. از این رزین اپوکسی برای آب بندی سطوح مختلف نظیر سرویس های بهداشتی، حمام، انواع استخر، سونا و جکوزی و نیز چاله های آسانسور، نمای ساختمان، آب نماها و نیز در صنعت کشتی سازی و دیگر صنایع بسیار استفاده می شود.

چسب مگاپوکسی برای اتصال و چسباندن مواد مختلف نظیر انواع سنگ های موجود در بازار مثل گرانیت، مرمر، مرمریت و حتی برای سنگ های نرم فلکس استون و نیز برای انواع فلزات و چوب ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته ی مهم در خصوص چسب مگاپوکسی استفاده از آن در هر دو محیط داخل و خارج ساختمان می باشد.

رزین اپوکسی یک نوع رزین ساختمانی است که تشکیل شده است از دو مؤلفه اصلی: خرید رزین اپوکسی و عامل تصلب (هاردنر). این دو ماده با ترکیب درست و درصورت حضور شرایط مناسب، باعث تشکیل یک ماده پلاستیکی سخت، محکم و مقاوم می‌شوند.

 

رزین اپوکسی یا همچنین شناخته شده به عنوان رزین اپوکسیدی، یک پلیمر حل پذیر است که از ترکیب دقیقی از رزین‌های اپوکسی سیکلیک و رزین‌های اپوکسی خطی تشکیل شده است. این رزین اپوکسی دارای ویژگی‌های مثل سختی، مقاومت به حرارت، شفافیت و مقاومت شیمیایی است. رزین اپوکسی بسیار چسبنده بوده و تراکم بالای آن می‌تواند منجر به سطح صاف و مقاوم در برابر سایش و ضربه شود.

هاردنر (عامل تصلب) نوع دیگری از ماده‌ای است که با مخلوط کردن آن با رزین اپوکسی، فرآیند تصلب و پلیمریزاسیون را به وقوع می‌پیوندد. هاردنر معمولاً یک ترکیب شیمیایی است که شامل موادی مانند آمین‌ها، اوکسی‌ها و ترکیبات مشابه است. این هاردنر باعث تشکیل پلیمر سخت و مقاوم می‌شود و زمان تصلب رزین اپوکسی را تعیین می‌کند.

آیا رزین اپوکسی سمی است؟

خیر، رزینهای اپوکسی دکوراتیو استاندارد در خانواده سم ها طبقه بندی نمیشوند بلکه حساسیت زا هستند.

ترکیب درست این دو ماده در زمان کار مواد، نسبت صحیح بین آنها و تنظیمات دیگر مانند زمان، حرارت و نحوه مخلوط کردن، به دست آوردن خواص نهایی محصول رزین اپوکسی را تعیین می‌کند. این خواص می‌تواند شامل مقاومت مکانیکی، مقاومت شیمیایی، شفافیت، مقاومت حرارتی و خواص الکتریکی و حرارتی دیگر باشد.

معایب احتمالی رزین اپوکسی

اگرچه خواص مثبت رزین های اپوکسی بیشتر از مضرات آن می باشد اما البته جنبه های منفی خاصی نیز در این ماده وجود دارد:

با اسید بسیار غلیظ، کاملاً در مقابل اسید مقاوم نمی باشد

مواد خام مایع امکان دارد در بعضی افراد پس از تماس با پوست سبب ایجاد حساسیت پوستی گردد

بعضی از محصولات در زیر نور UV کاملاً روشن نیستند و امکن دارد زرد گردند

جدا کردن رزین از سطح، قبل پخته شده آسان نمی باشد

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است.

مجموعه ما نهایت سعی خود  را به عمل آورده است تا بتواند تمام نیازهای مشتریان محترم را برای شروع کار با رزین و پس از آن، با بالاترین کیفیت در دسترس قرار دهد.

فرآیند پخت رزین اپوکسی

خرید رزین اپوکسی اول در حالت مایع بوده و در زمان پخت در اثر واکنش شیمیایی ترکیب با هاردنر به حالت کاملا جامد درمی‌آید. به این مراحل curing time یا زمان پخت گفته می‌شود. پخت رزین‌اپوکسی شامل مراحل زیر می باشد:

مرحله اول

هنگامی که رزین‌اپوکسی و هاردنر با هم ترکیب می‌گردند کمی سفت شده و حالت چسبناک و ژل مانند به خود می‌گیرد.

مرحله اخر

در مرحله اخر رزین کاملا به حالت سفت درامده و می‌توان با استفاده از سنباده زنی و پولیش به آن شکل داد. چنانچه قصد دارید به رزین پیچ و مهره نصب نمایید باید بعد از حدود 7 روز که مقاومت خود را به طور کامل به دست آورده است این کار را انجام دهید.

برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

رزین اپوکسی