Netefe

چسب سنگ کف

 در چسب سنگ

چسب سنگ کف

چسب سنگ کف

چسب سنگ کف

چسب سنگ کف معمولاً از نوع چسب اپوکسی استفاده می‌شود. چسب اپوکسی دارای خصوصیات خوبی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه، خوردگی، حرارت و شرایط جوی سخت است. برای استفاده از چسب سنگ کف، ابتدا سطح سنگ باید به خوبی تمیز شده و از هر نوع چربی، گرد و غبار و ذرات معلق پاک شود. سپس چسب به سطح سنگ و زمین چسبانده می‌شود و باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت خشک شود.

ترکیب شیمیایی چسب سنگ کف مناسب با سطوح مختلف مانند بتن، سیمان، موزائیک، سرامیک و مارمر تراکم و آماده سازی سطح ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های مهم این چسب عبارتند از:

1. آب بندی: چسب سنگ کف دوام خوبی در برابر رطوبت و آب دارد. این ویژگی مهم است زیرا وجود رطوبت می‌تواند به طول عمر و ماندگاری سنگ کف تأثیر بگذارد.
2. عدم سفیدشدن: چسب سنگ کف پس از خشک شدن رنگ سفید نمی‌شود و در نتیجه به زیبایی طبیعی سنگ کف اضافه نمی‌کند.
3. چسبندگی قوی: چسب سنگ کف دارای قدرت چسبندگی بسیار بالا است که ممکن است در برابر وزن و ترافیک سنگ‌های کف مقاومت مناسبی ایجاد کند.
4. انعطاف‌پذیری: چسب سنگ کف انعطاف‌پذیری مناسبی دارد که به سنگ کف اجازه می‌دهد تغییر شکل را به خوبی تحمل کند بدون آن که شکستگی یا جداشدگی‌های ناخواسته ایجاد شود.
5. سرعت خشک شدن: بسته به شرایط محیطی، چسب سنگ کف معمولاً در مدت زمان نسبتاً کوتاهی خشک می‌شود و برای استفاده قابل استفاده است.

برای دانستن جزئیات بیشتر درباره استفاده از چسب سنگ کف، با مشوران ما در نگین تجارت فردوس در تماس باشید.

 

قیمت چسب سنگ

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی یک نوع چسب قوی دو بخشی است که از دو ماده مختلف تشکیل شده است: رزین و اکسیدان. این دو ماده در هنگام ترکیب، یک واکنش شیمیایی تولید می‌کنند و موجب شکل گیری یک چسب قوی و مقاوم می‌شوند. چسب اپوکسی برای چسباندن انواع مختلف سطوح مانند فلز، سرامیک، چوب، شیشه و پلاستیک استفاده می‌شود. همچنین برای تعمیر اشیاء شکسته نیز کاربرد دارد. به دلیل مقاومت بالای خود در برابر حرارت، خوردگی و ضربه، چسب اپوکسی برای استفاده در بسیاری از صنایع مانند خودروسازی، هواپیمایی، الکترونیک و ساختمانی مناسب است. برای استفاده از چسب اپوکسی، باید دقیقاً به دستورالعمل تولید کننده رعایت کنید و بهتر است از دستکش و ماسک استفاده کنید.

انواع چسب اپوکسی

  • چسب اپوکسی سریع: این نوع از چسب اپوکسی برای تعمیرات سریع و چسباندن قطعات کوچک و سبک مناسب است. زمان خشک شدن آن حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است.
  • چسب اپوکسی معمولی: این نوع چسب اپوکسی برای چسباندن قطعات بزرگ و سنگین، مثل قطعات فلزی و چوبی مناسب است. زمان خشک شدن آن حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت است.
  • چسب اپوکسی شفاف: این نوع از چسب اپوکسی برای چسباندن سطوح شفاف مانند شیشه و پلاستیک مناسب است.
  • چسب اپوکسی مقاوم در برابر حرارت: این نوع از چسب اپوکسی برای چسباندن قطعاتی که در برابر حرارت بالا مقاومت نشان می‌دهند، مانند لوله‌های بخار و قطعات موتور مناسب است.
توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر نوع چسب اپوکسی، دستورالعمل تولید کننده را به دقت مطالعه کرده و از دستکش و ماسک استفاده کنید.

مراحل استفاده از چسب سنگ کف

چسب سنگ  چسب دو جزئی بوده و در بسته بندی‌های تیوپی وسطلی موجود می باشد. هاردنر یا سخت کننده از مهم‌ترین عامل در کیفیت چسب سنگ است و همان طور که از اسم آن مشخص است سبب محکم شدن چسب می‌گردد. قبل از هرچیزی باید بدانید که محل کار تهویه مناسب داشته باشد تا گازهای ناشی از کار با چسب برای شما مشکلی به وجود نیاورد.

آماده‌سازی سطح:

قبل از شروع به چسباندن سنگ‌ها، سطح کف باید کاملاً تمیز و خشک باشد. برای این منظور قادر هستید از مواد شوینده و آب مورد استفاده قرار دهید و سپس سطح را به خوبی خشک نمایید.

تهیه مخلوط چسب:

پس از آماده‌سازی سطح، باید چسب سنگ کف را طبق دستورالعمل تهیه کنید. معمولاً باید ترکیبی از چسب و کاتالیزور را با هم مخلوط کنید تا چسب آماده شود.

چسباندن سنگ‌ها:

پس از تهیه مخلوط چسب، باید آن را روی سطح کف پخش کنید و سنگ‌های کف را به دقت و با توجه به الگوی مورد نظر بر روی چسب قرار دهید. سپس با استفاده از موادی مانند چوب یا میله‌های فلزی، سنگ‌ها را به هم فشار دهید تا چسب به خوبی به سطح بچسبد.

تمیز کردن:

پس از چسباندن سنگ‌ها، باید سطح را به دقت پاک کنید تا هرگونه چسباندن زائد را از بین ببرید.

چسب سنگ های دوجزئی علاوه بر چسباندن سنگ به سطوح مختلف ، برای تعمیرات سنگ ( نظیر ترمیم ، درزگیری ) ، اتصال آهن به سیمان ، اتصال سنگ های مصنوعی و چسباندن صفحات چندلایه ای به هم و… نیز به کار می رود .سرعت کار با استفاده از این چسب ها بالاست ، گیرایی زیادی دارند و به سرعت خشک می شوند . البته تحت برندهای مختلفی دربازار وجود دارند . از این رو نمی توان توقع عملکرد و نتیجه یکسانی از آن ها داشت .مساله دیگر درخصوص نحوه ترکیب و تهیه این چسب هاست که برای دستیابی به نتیجه ای مطلوب بایدمطابق با دستورالعمل های درج شده بروی هر محصول عمل کرد .

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

قیمت چسب سنگچسب سنگ صنعتی مگاپوکسی