Netefe

قیمت چسب مگاپوکسی

 در چسب

قیمت چسب مگاپوکسی

قیمت چسب مگاپوکسی

قیمت چسب مگاپوکسی چسب های اپوکسی نوعی از چسب های موجود در بازار می باشند. این چسب ها به دلیل کیفیت بالایی که دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین در موارد بسیار زیادی هم به کار می روند. چسب های اپوکسی بر پایه ی رزین اپوکسی تولید می شوند. و چسب های اپوکسی را با کم و زیاد کردن گرید رزین ها و همچنین با اضافه کردن مواد مختلفی نظیر فلزات متفاوت و سرامیک ها و غیره خواص و ویژگی های متفاوت را پیدا می کنند.

چسب های اپوکسی خواص فیزیکی و شیمیایی متفاوتی دارند. این چسب ها به واسطه ی خواص منحصر به فردی که دارند به عنوان چسب هایی منحصر بفرد شناخته می شوند. و چسب های اپوکسی تقریبا پنجاه سال است که از تولید اولین نمونه ی آنها می گذرد و در تمام طول این مدت به تدریج بر کیفیت این چسب افزوده شده و در تمام مدت این سال ها چسب های اپوکسی نظیر چسب دو جزئی مگاپوکسی گوی سبقت را از دیگر چسب های موجود در بازار ربوده اند.

چسب مگاپوکسی

چسب مگاپوکسی یک نوع چسب دو بخشی است که از دو کامپوننت اصلی یعنی رزین و اپوکسی تشکیل شده است. این چسب به دلیل خواص متعددی که دارد، در صنایع مختلفی مانند صنایع ساختمانی، صنایع خودروسازی، صنایع الکترونیکی و … استفاده می‌شود.

از جمله خواص چسب مگاپوکسی می‌توان به مقاومت بالا در برابر ضربه، خوردگی، حرارت و شرایط آب و هوایی، ایجاد چسبندگی بسیار قوی بین سطوح مختلف، قابلیت پر کردن شکاف‌ها و نواحی خالی، ایجاد یک لایه حفاظتی بر روی سطوح، مقاومت در برابر اشعه UV و … اشاره کرد.

از کاربردهای چسب مگاپوکسی می‌توان به تعمیر و تثبیت سطوح فلزی و بتنی، تعمیر و تثبیت قطعات خودرو، تعمیرات الکترونیکی، تعمیرات لوازم خانگی و … اشاره کرد.

قیمت چسب مگاپوکسی به دلیل متغیر بودن عوامل مختلف مانند نوع محصول، حجم بسته، شرکت تولید کننده و محل فروش، متفاوت است. در صورتی که قصد خرید این نوع چسب را دارید، بهتر است با مراجعه به فروشگاه‌های ساختمانی یا به منابع آنلاین مراجعه کنید تا با قیمت‌های مختلف این محصول آشنا شوید و با توجه به نیاز خود، گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنید. همچنین باید به این نکته هم توجه کنید که قیمت بالاتر ممکن است به دلیل کیفیت بالاتر محصول باشد و برای استفاده در پروژه‌های حرفه‌ای، بهتر است از محصولات با کیفیت بالا استفاده کنید.

چسب مگاپوکسی از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود: رزین و تصویرکننده (هاردنر).

1. رزین: رزین در چسب مگاپوکسی نقش اصلی را دارد. رزین‌های مورد استفاده معمولاً از خانواده اپوکسی پلیمر هستند. این رزین‌ها دارای خاصیت الاستیک و بادوامی بالا هستند. آنها می‌توانند به سطوح مختلف مانند فلزات، چوب، سرامیک و پلاستیک‌ها چسبیده شوند. رزین‌های مگاپوکسی ترکیبات دو مولکول اصلی یعنی اپوکسی رزین و چاک خنثی را شامل می‌شوند.

2. تصویرکننده (هاردنر): تصویرکننده در جواب واکنش با رزین می‌شود و باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی به نام پلیمریزاسیون می‌شود. این واکنش باعث تشکیل یک شبکه سخت و محکم از پیوندهای مولکولی می‌شود که از جمله عواملی است که باعث بالا رفتن خواص مکانیکی چسب مگاپوکسی می‌شود. همچنین، تصویرکننده مسئول زمان تنظیم و خشک شدن چسب مگاپوکسی است.

با ترکیب رزین و تصویرکننده در دستگاه همزن و تحت شرایط خاصی مانند دمای بالا، به دست می‌آید چسب مگاپوکسی که بعد از خشک شدن، سفت، بادوام و سازگار با سطوح مختلف می‌شود.

طراحی سایت در کرج

چسب بر پایه رزین اپوکسی

چسب بر پایه رزین اپوکسی تولید می‌شود و برای چسباندن انواع سنگ، بتن، شیشه، الوار و مصالح ساختمانی کاربرد دارد. استفاده از این چسب بسیار راحت است. فقط کافی است جزء A و جزء B را به نسبت یک‌به‌یک با هم مخلوط کنید تا خمیری یک‌دست حاصل شود. با استفاده از این خمیر می‌توانید با خیال راحت انواع سنگ‌های مختلف را به هم بچسبانید و از بابت استحکام آن مطمئن باشید.

یکی از چسب های پر اهمیت در تاریخ از بدو استفاده از چسب ، چسب سنگ اپوکسی است. چسب های اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی می باشند. که با تغییر گرید رزین و افزودن پر کننده هایی همچون فلزات ، سرامیک و … خواص و ویژگی های متنوعی را از خود نشان می دهند. چسب های اپوکسی به مدت نیم قرن است که در صنعت در حال استفاده می باشند. خواص شیمیایی و فیزیکی بسیار خوبی داشته و معمولا به صورت دو جزئی ( رزین و هاردنر) تولید می شوند.

چسب بر پایه رزین یک نوع چسب صنعتی است که از رزین‌های مختلفی تهیه می‌شود. این چسب معمولاً برای چسباندن مواد پلاستیکی، فلزی، چوبی و یا سایر مواد صنعتی استفاده می‌شود. از آنجا که رزین‌ها می‌توانند در دمای بالا و فشار قابل توجهی پایداری داشته باشند، این چسب برای اتصال موادی که نیاز به انتقال حرارت دارند نیز استفاده می‌شود.

بسته به نوع رزین استفاده شده، این چسب ممکن است خصوصیات مختلفی داشته باشد. برای مثال، چسب بر پایه رزین اپوکسی بسیار محکم و مقاوم است و برای اتصال قطعات فلزی و چوبی و یا حتی برای تعمیر قطعات خودرو استفاده می‌شود.

اپوکسی ها

نوعی از پلیمرهای واکنشی می باشند که در برگیرنده ی گروه های اپوکسید می باشند. چسب های اپوکسی گاها با طیف گسترده ای از واکنش دهنده ها، واکنش میدهند. این واکنش دهنده ها شامل آمین های چند منظوره، اسیدهای مختلفی نظیر انیدرید اسید، الکل ها، فنل ها و مرکاپتان ها و غیره می باشند. واکنش با مواد مذکور از طریق هموپلیمریزاسیون انجام می گیرد. این واکنش دهنده ها معمولا به عنوان هاردنر یا سخت کننده در چسب مگاپوکسی کاربرد دارند.

مهمترین ویژگی چسب های اپوکسی، دو جزئی بودن آن ها می باشد. یک قسمت آن ماده ی اصلی چسب بوده و قسمت دوم نیز سخت کننده ی چسب یا هاردنر است. سخت کننده های چسب های اپوکسی را می توان به چند دسته طبقه بندی نمود که این طبقه بندی ها معمولا به شرح زیر می باشند.

پلی آمین ها، فنول ها، الکل ها، تیول ها و انیدریدها از جمله ی این سخت کننده ها می باشند. چسب اپوکسی با سخت کننده واکنش می دهد و در نتیجه طی این واکنش مواد مورد نظر به یکدیگر متصل می شوند. این واکنش در گروه واکنش های گرمازا است. طی این واکنش در نهایت یک پلیمر مقاوم به گرما و حرارت ایجاد می شود. همچنین این پلیمر ایجاد شده در مقابل خوردگی و انواع مواد شیمیایی و مواد شوینده مقاومت مثال زدنی دارد.

چسب مگاپوکسی به دلیل خواص و قابلیت‌های زیر در بسیاری از برنامه‌های صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود:

– قدرت چسبندگی بالا: مگاپوکسی دارای قدرت چسبندگی و الصاق بسیار بالا است. با اتصال به سطوح مختلف، می‌تواند اتصالات قوی و مستحکمی بسازد.

– مقاومت در برابر فشار و ضربه: این چسب دارای مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه، و لغزش است. بنابراین در برخی از کاربردهای سخت و نیازمند مقاومت فیزیکی بالا، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

– مقاومت شیمیایی: مگاپوکسی معمولاً مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی مختلف از جمله حلال‌ها، روغن‌ها، آب و محلول‌های کاملاً شیمیایی دارد. این ویژگی‌ها، آن را برای کاربردهای صنعتی مناسب می‌کند.

– خواص الکتریکی: مگاپوکسی دارای خواص الکتریکی خوبی است، از جمله عایق بودن و مقاومت در برابر جریان‌های الکتریکی. بنابراین می‌تواند در کاربردهایی که نیاز به عایق الکتریکی دارند (مانند مدارهای الکترونیکی) استفاده شود.

قیمت چسب مگاپوکسی با رعایت دستورالعمل‌ها و زمان‌های خشک شدن، می‌تواند به اتصالات قوی و سازگار بین سطوح مختلف منجر شود. با این حال، مهم است که پیش از استفاده از آن، توصیه می‌شود نحوه استفاده و همچنین خواص و محدودیت‌های خاص هر نوع چسب را بررسی کنید و دستورالعمل‌های تولیدکننده را رعایت کنید.

پیش از استفاده از چسب مگاپوکسی، باید مطمئن شوید که سطوحی که قرار است چسبند به خوبی تمیز شده و از هر گونه روغن، گرد و غبار، خاک و رطوبتی پاک شده باشند.

مهم است به یاد داشته باشید که در صورت استفاده از این نوع چسب، دستورالعمل تولیدکننده را به دقت بخوانید و روی هشدارها و نکات ایمنی تأکید كنید. استفاده از وسایل حفاظتی مناسب، مانند دستکش و عینک بهداشتی، همواره توصیه می‌شود.

فلکس استون ، در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

قیمت چسب اپوکسیچسب سنگ صنعتی مگاپوکسی