Netefe

قیمت سنگ تراورتن

 در سنگ

قیمت سنگ تراورتن

قیمت سنگ تراورتن ، تراورتن یک سنگ آهک است. که به طور طبیعی با رسوب در چشمه های آب گرم یا نزدیک آتشفشان ها پردازش شده است. گرما و مواد معدنی حاصل از این دو منبع، تراورتن را به یکی از محبوب ترین سنگ ها برای ساخت و ساز و همچنین صفحه های پیشخوان سنگ تبدیل کرده است.

تراورتن یکی از سنگ‌های طبیعی است که از مواد آهکی شکل گرفته است. این سنگ شامل ترکیبی از کربنات کلسیم و مواد آهکی است و به صورت طبیعی در اثر تجمع چندین لایه آهک در اثر فرآیند رسوب‌گذاری در دریاها، دریاچه‌ها و چاه‌های زیرزمینی شکل می‌گیرد. این سنگ معمولاً با رنگ سفید و خاکستری به یافت می‌شود، اما ممکن است در رنگ‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

تراورتن یکی از سنگ‌های طبیعی با ارزش است که در صنایع مختلف به کار می‌رود. این سنگ به علت زیبایی، مقاومت و دوام بالا، قیمت بالایی دارد و در بسیاری از مصارف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت سنگ تراورتن به وابستگی به بسیاری از عوامل متفاوت مانند نوع سنگ، رنگ، ابعاد، ضخامت، میزان تولید، کیفیت و شرایط بازار تعیین می‌شود. به طور کلی، قیمت سنگ تراورتن در بازارهای مختلف در حال تغییر است و به دلیل متغیر بودن، نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. اما به طور متوسط، قیمت سنگ تراورتن ممکن است با توجه به شرایط بازار و نیاز مشتریان، افزایش یا کاهش یابد.

اگر چه انواع مختلف تراورتن وجود دارد، همه آن ها از این ویژگی اساسی برخوردارند. داشتن لایه هایی آغشته به بلورهای کربنات کلسیم که ظاهر و جذابیت بی نظیری به آن می دهند. رنگ سنگ تراورتن از سایه های روشن کرم تا قهوه ای غنی با رنگ های قرمز مخلوط شده در سراسر آن است.

تراورتن نوع خاص و جذاب سنگ آهک است. بافت الیافی ، مرمر مانند و رنگ‌های شبیه به رنگ زمین باعث شده است که این سنگ یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها برای استفاده در مصالح ساختمانی باشد. در گذشته این سنگ بیشتر مورد استفاده در معماری و آثار هنری از کوه‌های ایتالیا تهیه می‌شد. اما امروزه بیشترین تراورتن فروخته شده مربوط به ترکیه ، ایران ، مکزیک و پرو است.

تراورتن به دلیل زیبایی طبیعی و جذابیت خاص خود، در دکوراسیون داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ به عنوان یک مصالح ساختمانی برای کفپوش، دیوارپوش، صفحات رومیزی، کف حمام، پله‌ها و آجر فرش استفاده می‌شود. همچنین، به دلیل خاصیت شکست‌پذیری و حفره‌های طبیعی در سطح آن، معمولاً برای خلق طرح‌های دکوراتیو توسط هنرمندان و صنعتگران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تراورتن از آنچه تصور می کنید مقرون به صرفه تر است.

اگر چه سنگ طبیعی از هر نوع کم هزینه ترین ماده برای کف و میزها (که می تواند فرش یا وینیل باشد) نیست؛ اما به عنوان یک قاعده کلی، هزینه تراورتن کمتر از بهترین سنگ گرانیت یا سنگ مرمر است. در حالی که قیمت ها بسته به محل زندگی شما، اندازه و پیچیدگی پروژه ، کیفیت سنگ تراورتن نما و پایان مورد نظر شما بسیار متفاوت است، شما می توانید به ازای هر فوت مربع به طور متوسط ​​مبلغ مناسبی در مقایسه با دیگر سنگ ها بپردازید.

در مقابل، شما به طور معمول تقریبا دو برابر سنگ مرمر و گرانیت کمی بیشتر پرداخت خواهید کرد.

یافتن بهترین سنگ تراورتن نما مخصوص نما برای نیازهای شما کار آسانی نیست. انواع مختلف تراورتن وجود دارد و از نظر کیفیت همگی متفاوت هستند.

بزرگ ترین معادن سنگ تراورتن در ایتالیا است؛ اما این سنگ در ترکیه، پرو، مکزیک، کرواسی، ایران، چین، پارک ملی یلوستون در وایومینگ و سایر نقاط جهان نیز یافت می شود. مانند تمام مواد طبیعی، تراورتن قبل از استفاده از آن در بازسازی، مزایا و معایبی را دارد که باید نسبت به آن ها آگاه باشید. اگر این سنگ را برای خانه خود در نظر می گیرید و آن را در برابر سنگ مرمر و گرانیت می سنجید، ادامه مطلب را بخوانید تا از نظر شکل ظاهری، نگهداری و هزینه از تراورتن انتظار درست را داشته باشید

چرا سنگ تراورتن را انتخاب می کنیم؟

سنگ های تراورتن در دسته سنگ های رسوبی متخلخل قرار می گیرند. این سنگ نوعی سنگ آهکی است که از رسوب چشمه های آب معدنی به ویژه چشمه های آب گرم به وجود می آید.

سنگ تراورتن هنگامی که برای اهداف ساختمانی به کار می رود، اغلب به شکل کاشی یافت می شود. دیدن کف تراورتن یا میزهای پیش فرض غیرمعمول نیست، زیرا نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه دارای ویژگی های مختلفی است که آن را به یک گزینه ایده آل تبدیل می کند:

  • نمای طبیعی زیبا با لایه های آغشته به بلورهای کربنات کلسیم
  • سهولت نصب و نگهداری نیاز به نگهداری کمی در طول زمان دارد.
  • با دوام – می تواند تا 100 سال دوام بیاورد!
  • دارای تنوع رنگی است؛ بنابراین مطمئنا یک رنگ مناسب برای نیازهای خود پیدا خواهید کرد

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

سنگ گرانیت ساختماننصب سنگ