Netefe

سنگ گرانیت ساختمان

 در سنگ

سنگ گرانیت ساختمان

سنگ گرانیت یکی از محبوب ترین مصالح ساختمانی است که برای ساخت و ساز ساختمان ها و همچنین تزئینات داخلی و خارجی استفاده می شود. گرانیت یک سنگ سخت و مقاوم است که از مواد معدنی مانند فلزات، کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است. این سنگ معمولاً در رنگ های خاکستری، سفید، صورتی و قرمز یافت می شود.

سنگ گرانیت به دلیل مقاومت و سختی بالای خود، برای ساخت و ساز ساختمان ها بسیار مناسب است. این سنگ معمولاً برای ساخت کف پوش، پله، دیوار، پایه، ستون و نمای ساختمان استفاده می شود. همچنین به دلیل ظاهر زیبا و مدرن، سنگ گرانیت برای تزئینات داخلی و خارجی نیز استفاده می شود. به عنوان مثال، می توان از سنگ گرانیت برای ساخت میز، میز ناهارخوری، محوطه سازی، تزئینات حمام و دیگر قسمت های دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

سنگ گرانیت ساختمان ، و سنگ گرانیت از نمونه سنگ‌های تشکیل شده در طبیعت بوده که امروزه در دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد بسیاری دارد.

امروزه سنگ گرانیت ساختمان یکی از سنگ های پرکاربرد محسوب می شود. نوع سوم سنگ های موجود در کره ی زمین شامل سنگ های دگرگون شده یا دگرگونی می باشند. سنگ های درون زمین زمانی که تحت تاثیر فشار و دمای بسیار بالا قرار می گیرند، ساختار فیزیکی و شیمیایی خود را به طور کلی از دست می دهند. در نهایت سنگ جدیدی که تولید می شود را سنگ دگرگون شده می نامند. البته سنگ های دگرگون شده را با نام سنگ های متامورفیسم نیز می شناسند.

سنگ گرانیت یکی از انواع پرکاربرد سنگ در ساختمان است که در کف، دیوار، پله کاربرد دارد. و سنگ گرانیت یکی از گونه های سنگ آذرین درونی بوده که به سنگ خارا نیز مشهور می باشد. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت بوده است. و با وجود این که کانی های موجود در آن ، به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود.

سنگ گرانیت ساختمان

کاربرد های سنگهای گرانیتی

سنگ گرانیتی در رنگ‌های سفید، خاکستری، پرتغالی، سبز، مشکی و قرمز از طبیعت استخراج شده و نوع سنگ گرانیت سفید و بهترین سنگ گرانیت مشکی بسیار کاربرد دارد.

سنگ گرانیت سنگی است آذرین درونی که پس از سرد شدن توده های مواد مذاب شکل گرفته است و معمولا دارای ترکیبی از  فلدسپات قلیایی و سدیک و کوارتز و کانی های فرعی هستند..گرانیت ها دانه بندی مشخص و یکنواختی دارند. و معمولا رنگ آن بسته به کانی و شیمی سنگ از رنگ صورتی تا خاکستری ،سبز و سیاه متغیر است.

این نوع سنگ سمبل سختی و مقاومت بوده و به راحتی خش بر نمی دارد. با این وجود می توان از آن در مکان های پر رفت و آمد استفاده کرد. همچنین در برابر حرارت، مقاومت بالایی دارد.

گرانیت ها بدلیل مقاومت فشاری و مقاومت سایشی بالا مصارف گوناگونی در صنعت ساختمان سازی دارند. سنگهای گرانیت اغلب در فضاهای بیرونی از قبیل نمای ساختمان ، پله ها ، محوطه سازی ، کف سازی فضای بیرونی ، کانتر آشپزخانه و سنگفرش خیابان ها استفاده می گردد.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است.

 

برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

سنگ تراورتن نماقیمت سنگ تراورتن