Netefe

سنگ تراورتن نما

 در سنگ

سنگ تراورتن نما

سنگ تراورتن نما ، تراورتن یکی از محبوب ترین انواع سنگ است که در معماری استفاده می شود و قرن هاست که وجود دارد. در حقیقت، کولوسئوم در رم که در سال 80 م به پایان رسید. تقریبا به طور کامل از سنگهای تراورتن ساخته شده است و بزرگ ترین ساختمان از این نظر در جهان است.

بزرگ ترین معادن سنگ تراورتن در ایتالیا است؛ اما این سنگ در ترکیه، پرو، مکزیک، کرواسی، ایران، چین، پارک ملی یلوستون در وایومینگ و سایر نقاط جهان نیز یافت می شود. مانند تمام مواد طبیعی، تراورتن قبل از استفاده از آن در بازسازی، مزایا و معایبی را دارد که باید نسبت به آن ها آگاه باشید. اگر این سنگ را برای خانه خود در نظر می گیرید و آن را در برابر سنگ مرمر و گرانیت می سنجید، ادامه مطلب را بخوانید تا از نظر شکل ظاهری، نگهداری و هزینه از تراورتن انتظار درست را داشته باشید

در بین انواع سنگهای تراورتن ، تعدادی از آن ها هستند که نسبت به بقیه، برای نمای خارجی ساختمان از کیفیت بهتری برخوردار هستند. سنگهای تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجی آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن سیلور، … از بهترین سنگ های نمای تراورتن می باشند. که بسیار معروف و در زمینه ساختمان سازی پر کاربرد می باشند.

چرا سنگ تراورتن را انتخاب می کنیم؟

سنگ تراورتن هنگامی که برای اهداف ساختمانی به کار می رود، اغلب به شکل کاشی و چسب کاشی یافت می شود. دیدن کف تراورتن یا میزهای پیش فرض غیرمعمول نیست. زیرا نه تنها خوب به نظر می رسد بلکه دارای ویژگی های مختلفی است که آن را به یک گزینه ایده آل تبدیل می کند:

  • نمای طبیعی زیبا با لایه های آغشته به بلورهای کربنات کلسیم
  • سهولت نصب و نگهداری نیاز به نگهداری کمی در طول زمان دارد.
  • با دوام – می تواند تا 100 سال دوام بیاورد!
  • دارای تنوع رنگی است؛ بنابراین مطمئنا یک رنگ مناسب برای نیازهای خود پیدا خواهید کرد

یافتن بهترین سنگ تراورتن نما مخصوص نما برای نیازهای شما کار آسانی نیست. انواع مختلف تراورتن وجود دارد و از نظر کیفیت همگی متفاوت هستند.

تراورتن

امروزه سنگ تراورتن نما به عنوان ماده ای بادوام، ظریف و پرکاربرد برای ساختمان های مسکونی و غیرمسکونی نیز مورد توجه قرار می گیرد؛ از جمله کف پوش، میزهای پیشخوان، پشت پرده ها، محیط دوش و وان، محوطه شومینه و سنگفرش های فضای باز که در پاسیوها و پیاده روها و اطراف استخرها استفاده می شود. تراورتن بر خلاف گرانیت و سنگ مرمر، ظاهری کاملا مطبوع دارد و متناسب با سبک تزئینات گاه به گاه و رسمی است.

در بین انواع سنگهای تراورتن ، تعدادی از آن ها هستند که نسبت به بقیه، برای نمای خارجی ساختمان از کیفیت بهتری برخوردار هستند. سنگهای تراورتن عباس آباد، تراورتن حاجی آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن سیلور، … از بهترین سنگ های نمای تراورتن می باشند. که بسیار معروف و در زمینه ساختمان سازی پر کاربرد می باشند.

فرآیند ساخت سنگ تراورتن نما شامل مراحل زیر است:

1. استخراج: ابتدا، سنگ تراورتن از معادن استخراج می‌شود. این معادن در انواع مختلف در سراسر جهان وجود دارند، و هر منطقه ممکن است نوعی منحصر به فرد از تراورتن را تولید کند.
طراحی سایت در کرج
2. برش و تراش: بعد از استخراج، بلافاصله شروع به برش و تراش سنگ تراورتن می‌شود. در این مرحله، سنگ به قالب‌ها و اندازه‌های مورد نیاز برش خورده و سطح‌های صاف، خشک و هموار به وجود می‌آید.
کانکس
3. پالیش: پس از برش، سنگ تراورتن به طور معمول پالیش می‌شود تا سطح آن صافتر و مات تر شود. این مرحله معمولاً با استفاده از فرایندهای سنگ‌زنی و استفاده از سنگ‌زنی صفحه‌ای انجام می‌شود.

4. نصب و نمایاندن: سنگ تراورتن تراش‌خورده نمایاندهنده شکل‌ها و الگوهای مختلفی می‌شود و منظره زیبایی به ساختمان می‌بخشد. این نوع سنگ عموماً به عنوان پوشش خارجی ساختمان استفاده می‌شود و به وسیله‌ی سیستم‌های نصب خاصی، مانند قاب‌های فلزی نصب می‌شود.

در شرکت نگین تجارت فردوس با استفاده از انواع اپوکسی مخصوص سنگ و محصولات مگاپوکسی بهترین نما ها و پروژه ها را ساخته و تحویل صاحبان پروژه می دهد. شرکت نگین تجارت از بهترین شرکت ها در زمینه مصالح ساختمانی و مگاپوکسی و اپوکسی در ایران می باشد. و تا به امروز بهترین پروژه ها را بر جای گذاشته است. برای اجرای پروژه های خود با نگین تجارت در تماس باشید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

سنگ تراورتنسنگ گرانیت ساختمان