Netefe

بهترین سنگ گرانیت

 در سنگ

بهترین سنگ گرانیت

بهترین سنگ گرانیت در دنیا سنگ گرانیت یکی از محبوب‌ترین سنگ‌های ساختمانی است که به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی خود، در ساخت و سازهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرانیت سنگی سخت و مقاوم است و معمولاً در ساختمان‌های مختلفی مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی به کار می‌رود. همچنین، این سنگ به عنوان یک مواد ساختمانی برای ساخت پل‌ها، محوطه‌های خارجی، محوطه‌های کنار استخر، کف‌پوش‌ها و دیوارهای محوطه‌سازی نیز استفاده می‌شود.

شکی نیست که گرانیت گل پنبه ای جزو یکی از شفاف ترین و مقاوم ترین سنگ گرانیتی است که شایع ترین و معروف ترین آن گرانیت مروارید می باشد. این سنگ دارای زمینه ی سفید با رنگ دانه های مشکی درشت و کوچک می باشد. معادن مختلفی از سنگ های گرانیتی در ایران وجود دارد که هر کدام از گرانیت های موجود در ایران از چندین معدن با ویژگی های متفاوتی مورد استخراج قرار می گیرند و شناسایی بهترین سنگ گرانیت ایران از بین معادن متعددی که دارد می تواند بر حسب استفاده و کاربرد، رنگ، آنالیز و ابعادش نیز انتخاب شود.

سنگ گرانیت یکی از سنگ های آذرین درونی است که در مراحل پایانی انجماد ماگما، مواد مذاب موجود در عمق پوسته زمین، به وجود می آید. در بازار سنگ اکثر سنگ های متبلور آذرین را با نام سنگ گرانیتی می شناسند.

گرانیت مروارید یکی از بهترین سنگ ها در مصالح ساختمانی و شهری می باشد. معادن سنگ گرانیت در ایران در خراسان رضوی ، مشهد ، نهبندان ، تایباد ، آذربایجان شرقی ، نطنز و … می باشد. بیشترین تولیدات گرانت در استان خراسان می باشد.

سنگ گرانیت ساختمان

سنگ گرانیت ساختمان دارای قابلیت صیقل پذیری خوبی می باشد. در صورتی که این ویژگی به درستی انجام گیرد امکان استفاد از این نوع سنگ در کنار هر کدام از مصالح ساختمانی دیگر مثل چوب، فلز و دیگر سنگ ها و غیره به آسانی امکان پذیر خواهد بود. صیقل دادن این سنگ به دلیل سختی بالا نیازمند دستگاه های ویژه ای می باشد.  با ملات و چسب سنگ های مخصوص به ویزه چسب اپوکسی مخصوص سنگ چسبانده می شوند.

امروزه سنگ گرانیت ساختمان یکی از سنگ های پرکاربرد محسوب می شود. نوع سوم سنگ های موجود در کره ی زمین شامل سنگ های دگرگون شده یا دگرگونی می باشند. سنگ های درون زمین زمانی که تحت تاثیر فشار و دمای بسیار بالا قرار می گیرند. ساختار فیزیکی و شیمیایی خود را به طور کلی از دست می دهند. در نهایت سنگ جدیدی که تولید می شود را سنگ دگرگون شده می نامند. البته سنگ های دگرگون شده را با نام سنگ های متامورفیسم نیز می شناسند.

گرانیت سنگی دارای چندین ویژگی مثبت است. این سنگ مقاوم در مقابل سایش، شکستگی، افتاب، باران، یخبندان و حتی زلزله است. علاوه بر این، سنگ گرانیت ضد باکتری و ضد گرد و غبار است و به دلیل سطح صاف و بدون شکاف خود، به راحتی قابل تمیز شدن است. با توجه به این ویژگی‌ها، گرانیت سنگی به عنوان یک ماده ساختمانی مورد علاقه بسیاری از معماران و سازندگان است.

سنگ گرانیت چیست ؟

سنگ گرانیت یکی از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی است و برای کف‌پوش‌ها، پله‌ها، کانترتاپ‌ها، و نیز دیوارهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ گرانیت دارای خصوصیاتی نظیر سختی، مقاومت در برابر خوردگی، انعطاف پذیری کم، و ضد آتش بودن است. همچنین، به دلیل ظاهر زیبا و متنوعی که دارد، برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی نیز مناسب است.

اما بهترین سنگ گرانیت برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی، به دلیل وجود تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها و الگوها، به سلیقه و نیاز هر فرد و پروژه‌ای بستگی دارد. از جمله بهترین سنگ گرانیت‌ها، می‌توان به گرانیت سیاه آبسینیا، گرانیت سفید کرارا، گرانیت سرمه‌ای اوریو، گرانیت سفید کوآرتز، گرانیت سفید کریستال، گرانیت قرمز ماهیانه، گرانیت سبز اوریون، گرانیت قهوه‌ای تانبرا و گرانیت قهوه‌ای برونزی اشاره کرد.

سنگ گرانیت یکی از گونه های سنگ آذرین درونی بوده که به سنگ خارا نیز مشهور می باشد. این نوع سنگ دارای بافتی با دانه های متوسط تا درشت بوده است. و با وجود این که کانی های موجود در آن ، به رنگ ‌های گوناگونی از صورتی تا خاکستری پررنگ و حتی سیاه یافت می شود.

لازم است بدانید گرانیت جزو سنگین‌ ترین سنگ‌ ها به شمار می رود. که با این حال دارای استحکام و مقاومت زیادی می باشد. با این وجود لازم است بدانید این سنگ نه تنها می‌ تواند در مقاوم سازی ساختمان نقش مهمی ایفا کند. بلکه به دلیل تنوع رنگ، به عنوان عنصری جهت زینت بخشیدن به بناهای مختلف نیز کاربرد دارد.

شرکت نگین تجارت فردوس از سنگ گرانیت برای زیبا سازی داخلی مجتع های مسکونی و پروژه های دیگر خود به صورت حرفه ای استفاده می کنند. که باعث شکوه و جلال نمای داخلی ساختمان ها نیز می شود. برای اجرای پروژه با سنگ گرانیت و یا با بهترین سنگ تراورتن نما با نگین تجارت تماس حاصل فرمایید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

GET IN TOUCH

از ما مشاوره بگیرید

بهترین سنگ تراورتن نماسنگ تراورتن